رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، این روزها مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند فیلمساز جوان بوشهری به تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا هنرمند کشورمان در سینماهای «هنروتجربه» در حال اکران است. این مستند درباره محمود بردک‌نیا نوازنده مطرح جنوب کشورمان است که با سبک ویژه خود ساز می‌زند. فاطمه معتمدآریا در یادداشتی درباره […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، این روزها مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند فیلمساز جوان بوشهری به تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا هنرمند کشورمان در سینماهای «هنروتجربه» در حال اکران است.

این مستند درباره محمود بردک‌نیا نوازنده مطرح جنوب کشورمان است که با سبک ویژه خود ساز می‌زند.

فاطمه معتمدآریا در یادداشتی درباره همکاری خود با این پروژه نوشت.
متن وی بدین شرح است:

«ریشه در خاک

وقتی وارد فیلم «سبالو» شدم محسن نساوند همه کارهای تحقیق و ثبت مستندات مربوط به تاریخچه موسیقی بوشهر و گفتگو با محمود بردک نیا را انجام داده بود و بعد از آن بدون هیچ پیچ و خمی تا اتمام فیلمبردای و مونتاژ و پخش و نمایش فیلم در هنر و تجربه با «سبالو» همراه شدم.

فیلم صاحب صحنه های بسیار ساده، زیبا و دلنشین از خیام خوانی و رقص بومیان بوشهر بود که کوتاه شد، تا شد آنچه که امروز در گروه هنر و تجربه نمایش می دهند؛ ساده، بی ادعا و شیرین، نمایش مردی خلاق و توانمند که خلق و خوی مهاجرت او را به این سو آن سوی دنیا می کشاند و بازمی گردد و سرگشته آواهائی از سرزمین های دور در کوچه پس کوچه های شهرش به سکون و آرامش می رسد و ریشه هایش را در خاک بوشهر محکم می کند.

این فیلم دو شخصیت دارد: محمود بردک نیا و محسن نساوند که هر دو شیفته فرهنگ بومی بوشهر و هر دو جانفشان همه زیبایی‌های آهنگین «بندر بوشهر» …
و من خوشحالم که نامم در گوشه ای از عنوان بندی این فیلم در کنار عاشقان فرهنگ و هنر بوشهر ثبت است.

فاطمه معتمدآریا»

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار