رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه 14 فروردین 1400 - 18:38
  • کد خبر : 65308
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «چمدان» در تماشاخانه اهورا به روی صحنه می‌رود

مخطبان تئاتر در ایران “کوبو آبه” (به ژاپنی Abe Kobo) را با نمایشنامه های “دوستان” و “قتل غیر عمد” می شناسند. قلم او در زمینه نگارش رمان نیز نشان داده است چیزی از هم وطن خود یعنی “هاروکی موراکامی” کم ندارد. رمان های “کشتی ساکورا” و “زن در ریگ روان” نمونه هایی است که در […]

مخطبان تئاتر در ایران “کوبو آبه” (به ژاپنی Abe Kobo) را با نمایشنامه های “دوستان” و “قتل غیر عمد” می شناسند. قلم او در زمینه نگارش رمان نیز نشان داده است چیزی از هم وطن خود یعنی “هاروکی موراکامی” کم ندارد.
رمان های “کشتی ساکورا” و “زن در ریگ روان” نمونه هایی است که در آن مخاطب با شیوه داستان پردازی این نویسنده ژاپنی که در آن نظم و قواعد آشنا روایت های کلاسیک تعمدا به منظور گیجی خواننده شکسته شده است، مواجه می شود. ادبیات نوگرا این نویسنده که متاثر از پایان جنگ جهانی می باشد، حول از خودبیگانگی می گردد.
او در نمایشنامه “چمدان” نیز بار دیگر از فضای ذهنی سوررئال و زبان اگزیستانسیالیستی خود رونمایی میکند و در آن به ترسیم انسان امروزی هویت زده ای می پردازد که تقلا می کند خود را از دنیای محبوس شده اش رها کند! جهان آوانگارد و کافکایی این نمایشنامه توان این را دارد که ذهن خواننده و مخاطب را به چالش بکشاند.

لازم به ذکر است که این نمایشنامه با ترجمه مصطفی دهقان و کارگردانی آریو راقب کیانی از روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۵ در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود که در این اثر نمایشی شهاب حیدری، مهسا سیاری و الناز شاهوردی به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان نمایش “چمدان” آمده است: حالا تنها قفلی که باقی مونده توی ذهنته!

علاقه مندان جهت خرید بلیت این نمایش که از ۲۲ فروردین ماه هر روز ساعت ۱۷:۴۵ در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود، می‌توانند از طریق سایت تیوال و یا گیشه به آدرس میدان هفت تیر، ابتدای خیابان مفتح جنوبی، بین کوچه تور و همراه، مجتمع هنری عرفان (تیتان) اقدام کنند.

منبع: تیوال

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار