رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های گروه‌های مختلف شبکه چهار سیما معرفی شدند. به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، گروه‌های مختلف برنامه‌ساز شبکه چهار سیما به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های خود را به شرح ذیل اعلام کرده‌اند. «زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای درباره مرگ و عالم ماورا شبکه […]

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های گروه‌های مختلف شبکه چهار سیما معرفی شدند.

به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، گروه‌های مختلف برنامه‌ساز شبکه چهار سیما به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های خود را به شرح ذیل اعلام کرده‌اند.

«زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای درباره مرگ و عالم ماورا

شبکه چهارسیما برای لحظات افطار، ویژه برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» را هرروز ساعت ۱۸ روی آنتن می‌برد.

«زندگی پس از زندگی» روایت افرادی که در تجربه مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند.

در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان برنامه مهمان روایت‌های تجربه‌گران مرگ تقریبی از عالم غیب می‌شوند.

این برنامه در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید می‌شود.

«زندگی پس از زندگی» در ایام ماه رمضان از شنبه تا جمعه ساعت ۱۸ پخش و ساعت یک بامداد و ۱۱:۳۰ ظهر روز بعد بازپخش می‌شود.

«سوره» ویژه برنامه قرآنی شبکه چهار برای ماه مبارک رمضان

فصل دیگری از برنامه تلویزیونی قرآنی «سوره» با رویکردی جدید و اُنس بیشتر با معارف قرآن در ایام ماه رمضان امسال پخش خواهد شد.

رویکرد فصل جدید «سوره» به قرآن شناسی جریان‌ها، چهره‌ها و اندیشمندان اختصاص دارد که از جمله نقاط تمرکز این فصل از برنامه تلویزیونی «سوره» است. در بخش‌های دیگری از برنامه نیز چند مساله مورد بحث در جامعه همچون مساله تغییر، عدالت، اکثریت و اقلیت، ملیّت، مالکیت، نابرابری و… از دیدگاه قرآن با حضور صاحب‌نظران بررسی شده است.

برنامه «سوره» به تهیه‌کنندگی مرتضی روحانی و اجرای مسعود دیانی کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار است که هر شب ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. این برنامه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۲ پخش و ساعت ۱۴ بازپخش می‌شود.

«سحوری» ویژه برنامه سحرگاه شبکه چهار

شبکه چهار سیما سحرهای ماه مبارک رمضان امسال نیز با ویژه برنامه «سحوری» با اجرای ساعد باقری میزبان روزه داران و مخاطبان است. این برنامه که در گروه اجتماعی این شبکه تولید خواهد به تهیه‌کنندگی میثم محمدحسنی روی آنتن خواهد رفت.

در این ویژه برنامه مروری خواهیم داشت بر فرازهایی از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دعای ابوحمزه ثمالی که ذهن و روح انسان را در ارتباط با خویشتن و خدا مصفا خواهد کرد و همچنین با نگاه به متون کهن، برای استفاده از بیش از پیش از برکات ماه مبارک رمضان آماده خواهیم شد. از دیگر آیتم‌های برنامه می‌توان به گفتگو با خدا با صدای ساعد باقری، مناجات، یادواره شهدا، گفتگو با انسان‌های قوی و… اشاره کرد.

«سحوری» در سحرهای ماه مبارک رمضان هر شب ساعت چهار بامداد پخش می‌شود.

«راز آسمان»

برنامه «راز آسمان» یک مجموعه ۳۰ قسمتی ۲۰ دقیقه‌ای، با نگاه قرآنی به آسمان و کهکشان‌هاست که توسط چند دانشمند که از اساتید دانشگاه شریف، تهران، خواجه نصیر، برکلی، کمبریج و… هستند، اجرا می‌شود.

این برنامه با نمایش سه بعدی از موضوعات مختلف کیهان، مکانیک کوانتوم، هوش مصنوعی، فیزیولوژی، سرطان، معماری، موسیقی از نگاه سیستماتیک به موضوعات و ‌تفاوت نگاه دانشمندان نجوم می‌پردازد.

هر برنامه با یک آیه از قرآن کریم که توسط مجری اصلی برنامه پیمان شریعت پناهی مطرح شده و با همین محور، برنامه تا انتها پیش خواهد رفت.

«راز آسمان» به تهیه‌کنندگی مجید شوندی، کاری از گروه دانش شبکه چهار سیماست که هرشب ساعت ۲۳:۳۰ و ساعت ۱۵ روز بعد بازپخش می‌شود.

«آوای ماه»، آوای موسیقی مذهبی ایرانی

«آوای ماه» به کارگردانی مسعود امینی تیرانی و تهیه‌کنندگی علی اکبر فرجاد نگاهی دارد به موسیقی مذهبی و آیینی در شهرها و روستاهای ایران و تولید گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما که در ایام ماه مبارک رمضان، هرروز ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن خواهد رفت.

آواز برای رویت هلال و آغاز ماه رمضان، مصاحبه با کارشناسان در این زمینه، منقبت خوانی، نی نوازی، چاووش خوانی، نقاره کرمان، تنبور، مناجات سحر، سفره افطار، مقام سحر، بررسی  موسیقی‌های عزایی و مراسم عزاداری و موسیقی عزا و شب قدر در شمال و جنوب کشور، خاطرات نقاره زن‌ها در ایام ماه رمضان در سحرها، عبا بافی در بازار نایین و خاطره پیرمرد عبا باف از سحرهای رمضان، مناجات سحر محمد تقی محمدی از اذان و سحر خوانی، دهل نوازی و اعلام آغاز ماه در میبد، خاطر مردم روستایی در گرگان از سحر خوانی و مهمان نوازی در رمضان، چلک نوازی در روستای ترق در کاشمر خراسان، موسیقی رمضانی در جنوب ایران و… همه و همه آیین‌های ایران هستند که در این برنامه به تصویر کشیده شده‌اند.

«حدیث سرو»، داستان اصحاب معرفت

«حدیث سرو» به کارگردانی جواد توانا، زندگینامه و سیره فردی و علمی بزرگان و علما را روایت می‌کند و هرشب از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

مستندهای زندگینامه آیت‌الله حاج رحیم ارباب، آیت الله میلانی برای پخش در این ایام، آماده شده است.

کارشناسانی همچون غلامحسین دینانی، آیت الله هادی نجفی، حجت الاسلام باقری، علی کرباسی زاده، محمد حسین ریاحی، محمد باقر کتابی، محمد حسین ریاحی، ابوالقاسم حکیم باشی، آیت الله اسدالله جوادی و … در این برنامه حضور دارند.

در بخش اول این مجموعه که شامل پنج اپیزود است، خواهیم دید نقش  اصفهان و حوزه آن در تحولات فرهنگی، عرفانی و فلسفی، حوزه اصفهان در دوره صفویه و آثار به جا مانده از بزرگان و فلاسفه این دوره، دوره فترت از صوفویه تاقاجاریه، شکوفایی دوباره در علوم عقلی و نقلی حاج رحیم ارباب از علمای رشته‌های علمی، فلسفه، عرفان در فقه و..بود، حضور او در کلاس استادانش که سبب تحولاتی در زندگی حاج رحیم  ارباب شدند، تفاوت شیوه زندگی حاج رحیم ارباب با سایر افراد و علمای آن روز چراکه وی خوش خلق و صبور بود، اخلاص در اعمال و رفتار حاج رحیم ارباب و…

همچنین در این مجموعه مستند، طی  ۱۵ اپیزود به معرفی آیت‌الله میلانی، اساتید، شاگردان وی و کلاس‌های او پرداخته خواهد شد.

جمع خوانی قرآنی کریم هرروز ساعت ۶ صبح، شرح دعای صحیفه سجادیه مرحوم مصباح هر روز ساعت هفت صبح، مناجات و نجوای عارفانه، مسابقه تلفنی هر روز ساعت ۱۳، از دیگر برنامه‌ها و میان برنامه‌های شبکه چهار سیما هستند که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار