به نقل از روابط عمومی ساترا، با استقبال دانش‌آموزان از اولین جشنواره دانش‌آموزی «کاوشگران رسانه»، این جشنواره تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید شد.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

احمد آذرسا دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: تا کنون بیش از ۵۳۰۰ دانش‌آموز از تمامی استان‌های کشور در جشنواره شرکت کرده‌اند و از میان شرکت‌کنندگان  ۷۲ درصد دختر و ۲۸ درصد پسر هستند. استان‌های تهران و قزوین در صدر مشارکت‌کنندگان قرار دارند.

آذرسا در خصوص اهداف و چالش‌های طراحی‌شده در آن اظهار کرد: چالش‌های طراحی‌شده در این جشنواره به‌گونه‌ای است که شرکت‌کنندگان ضمن آموزش جست‌وجوی هوشمند اطلاعات، به طور کاربردی مواجهه‌ عمیق‌تری با تولیدات رسانه‌ای مثل اخبار داشته باشند و سبک زندگی مجازی خود را متناسب با آموزش‌ها اصلاح کنند. برای مثال چگونه می‌توانند از منبع یک خبر آگاه شوند یا نباید اخبار را بدون صحت سنجی انتشار داد.

وی با بیان اینکه ابزارهای جست‌وجوی هوشمند نیز در هر مرحله به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در ادامه چالش‌ها، راه‌کارهای رفتاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همین‌طور کمک به آسیب دیدگان فضای مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

گفتنی است این جشنواره به همت معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان بسیج دانش‌آموزی، مجلس دانش‌آموزی، تبیان و مدارس و اپلیکیشنهای حوزه  آموزش مانند لایوبوک برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف آموزش سواد رسانه‌ای به گروه سنی نوجوان و با بهره‌گیری از بازی‌گونه‌سازی (Gamification) و آموزش راه‌های کشف در منابع باز (Open source Intelligence،  پانزدهم اسفند سال جاری آغاز شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و ثبت‌نام، به سایت جشنواره به آدرس www.mediast.ir مراجعه کنند.

منبع: سوره سینما