رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم سینمایی «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» ساخته رومن بالایان در بخش مسابقه بین‌الملل سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» ساخته رومن بالایان فیلم‌ساز باسابقه ارمنی-اوکراینی است. بالایان که خود را شاگرد «سرگئی پاراجانف» فیلم‌ساز سرشناس […]

فیلم سینمایی «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» ساخته رومن بالایان در بخش مسابقه بین‌الملل سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» ساخته رومن بالایان فیلم‌ساز باسابقه ارمنی-اوکراینی است.

بالایان که خود را شاگرد «سرگئی پاراجانف» فیلم‌ساز سرشناس روس می‌داند، فیلم‌های شاخصی چون «گرگ تنها» (۱۹۷۸، حضور در بخش مسابقه جشنواره برلین)، «از من محافظت کن، طلسم من» (۱۹۸۶، حضور در بخش مسابقه جشنواره ونیز و برنده لاله زرین جشنواره استانبول)، «دو ماه و سه خورشید» (۱۹۹۸، حضور در بخش رقابتی جشنواره کارلووی واری) و «پرندگان بهشت» (۲۰۰۸، حضور در بخش رقابتی جشنواره فیلم مسکو) را در کارنامه سینمایی خود دارد.

بالایان در فیلم جدید خود به ساخت اثری مملو از تصاویر شاعرانه، برگرفته از اشعار درخشان چهره‌هایی چون آنا آخماتوا، همت گمارده و با تکیه بر فیلم‌برداری سیاه و سفید، تجربه‌ای نو را در کارنامه خود رقم زده است.

داستان فیلم سینمایی «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» درباره پزشکی است که قادر به نجات جان عزیز خود نیست و برای نجات از روزمرگی و کسب آرامش، سفری دور و دراز را آغاز می‌کند تا در میانه راه، به زنی اثیری، برآمده از آب و از جنس اسطوره‌ها، بر می‌خورد. زنی که وجهی مشترک با پزشک دارد؛ وجهی مشترک به نام تنهایی…

«ما اینجاییم، ما نزدیکیم» برای نخستین بار در بخش مسابقه سی‌وششمین جشنواره فیلم ورشو به نمایش درآمد و در جریان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، در بخش مسابقه بین‌الملل (سینمای سعادت) حضور خواهد داشت.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار