رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
پنجشنبه دوم اردیبهشت؛

«آواز گنجشک‌ها» در شبکه آی‌فیلم

فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» شامگاه دوم اردیبهشت از شبکه تلویزیونی آی فیلم پخش می شود. فیلم سینمایی «آواز گنجشک‌ها» ساخته مجید مجیدی شامگاه پنجشنبه ۲ اردیبهشت از آی فیلم پخش می‌شود. فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» محصول سال ۱۳۸۶ سینمای ایرانی است که تاکنون در بسیاری از فستیوال‌های معتبر سینمای جهان حضور پیدا کرده […]

فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» شامگاه دوم اردیبهشت از شبکه تلویزیونی آی فیلم پخش می شود.

فیلم سینمایی «آواز گنجشک‌ها» ساخته مجید مجیدی شامگاه پنجشنبه ۲ اردیبهشت از آی فیلم پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» محصول سال ۱۳۸۶ سینمای ایرانی است که تاکنون در بسیاری از فستیوال‌های معتبر سینمای جهان حضور پیدا کرده و موفق به دریافت جوایز متعددی شده است.

این اثر ماندگار مجیدی که برنده جوایز ارزشمندی از جشنواره‌های معتبر جهانی و یکی از بهترین فیلم‌های خارجی سال ۲۰۰۹ از نگاه هیات ملی نقد فیلم آمریکا شده در زمان نمایش خود با استقبال خوب منتقدان و مردم مواجه شد. نمایش این فیلم در خارج از کشور نیز بازتاب گسترده‌ای داشت.

خبرگزاری فرانسه درزمان نمایش این فیلم در جشنواره برلین درباره این فیلم نوشت: «آواز گنجشک‌ها» همانند فیلم «بچه‌های آسمان» که در سال ۱۹۹۹ نامزد بهترین فیلم اسکار شد، بی‌گناهی و ابتکار کودکان را در مقابله با سختی‌ها و مشکلات زندگی به تصویر کشیده است.»

رضا ناجی ایفاگر نقش کریم این فیلم نیز برای بازی درخشانش در این فیلم جایزه خرس نقره‌ای را برای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین تصاحب کرد.

در خلاصه داستان فیلم آواز گنجشک‌ها آمده است: «کریم در یک مزرعه پرورش حیوانات کار می‌کند و شیفته شترمرغ‌هاست و ارتباط عاطفی با آن‌ها برقرار کرده است. یکی از شترمرغ‌ها از مزرعه فرار می‌کند. کریم چند روزی جست‌وجو می‌کند؛ اما موفق به یافتنش نمی‌شود و در نتیجه از کار اخراج می‌شود. این بهانه‌ای می‌شود که برای اولین بار به شهر برود و تحول در او آغاز شود، اتفاقی که علاقه مندان فیلم از آن با عبارت «اودیسه کریم» یاد می‌کنند.»

«آواز گنجشک‌ها» پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه رأس ساعت ۲۲ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت‌های ۶ و ۱۴ روز جمعه سوم اردیبهشت ماه بازپخش می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار