رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

کارگردان فیلم مستند «مرجان» ضمن اشاره به مراحل پایانی تولید این مستند درباره داستان چهار اپیزود آن توضیحاتی ارائه کرد. آریان عطارپور کارگردان مستند با اشاره به پروژه مستندی که در دست دارد، گفت: در حال حاضر در حال به پایان رساندن مستندی با نام «مرجان» برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستم، ساخت این مستند […]

کارگردان فیلم مستند «مرجان» ضمن اشاره به مراحل پایانی تولید این مستند درباره داستان چهار اپیزود آن توضیحاتی ارائه کرد.

آریان عطارپور کارگردان مستند با اشاره به پروژه مستندی که در دست دارد، گفت: در حال حاضر در حال به پایان رساندن مستندی با نام «مرجان» برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستم، ساخت این مستند از نیمه سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود، این پروژه یک مستند اپیزودیک بلند است که ۴ داستان مختلف از زبان ۴ کاراکتر را روایت می‌کند، که هر کدام به نوعی از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، کمی دور افتاده هستند.

وی بیان کرد: هر کدام از این افراد تجربه‌های متفاوتی در جامعه داشتند؛ نویسنده‌ای که خودکشی کرده، یک محقق موسیقی زیرزمینی، یک زندانی سابق و یک هنرمند خیابانی. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مستند تابستان امسال به پایان می‌رسد و برای حضور در جشنواره «سینما حقیقت» آماده می‌شود.

این مستندساز ادامه داد: همچنین بخش‌هایی از این مستند به صورت انیمیشن تولید شده است که ساخت انیمیشن آن نزدیک به یک سال زمان برد، همچنین بخشی از این مستند نیز به صورت نگاتیو تصویربرداری شده است، البته این را هم باید بگویم که تصویربرداری این مستند به پایان رسیده است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه زیرساخت این ۴ اپیزود، ۴ مصاحبه است، بیان کرد: تصاویر انیمیشن و تصاویر بازسازی شده میان مصاحبه هرکدام از شخصیت‌ها که داستان خود را تعریف می‌کنند، قرار می‌گیرد.

عطارپور گفت: این مستند به نوعی روایتی از هنر غیررسمی، گرافیتی، رپ، حتی فرهنگ استفاده از مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه هر چهار شخصیت مورد نظر در این فیلم مرد هستند، توضیح داد: این ۴ سوژه از نظر فرم به هم مربوط می‌شوند، مهمترین ارتباطی که بین این ۴ فرد وجود دارد، این است که هیچکدام از آنها نمی‌خواهند تصویرشان دیده شود، برای همین در مصاحبه‌ای که از آنها ضبط شده، با یک هنرمند مجسمه ساز همکاری کرده و برای هرکدام از آنها از نقاب‌هایی براساس شخصیت آن‌ها طراحی شده استفاده کردیم.

کارگردان مستند «مرجان» بیان کرد: داستانی که توسط این شخصیت‌ها در مستند روایت می‌شود، از ۲ ساعت از زندگی روزمره آنها است و هر کدام از اپیزودهای ساخته شده بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط سخت تولید در دوران کرونا، توضیح داد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، شرایط برای تولید سخت شده است و مستندسازانی مانند ما نتوانسته‌اند کار چندانی را جلوی دوربین ببرند، من نیز تنها پروژه‌هایی که از قبل مانده بود به پایان رساندم، البته قرار بود پروژه‌ای را درباره سرطان جلوی دوربین ببریم که به دلیل حساسیت بیماران سرطانی به ویروس کرونا، عملاً نتوانستیم این پروژه را اجرایی کنیم.

عطارپور در پایان گفت: البته این را هم باید بگویم در این مدت اگر کاری را هم انجام داده‌ام با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است. بحث اقتصادی نیز خود مشکلات دیگری را به همراه دارد و به نسبت افزایش دلار و هزینه‌ها، بودجه تولید مستندها افزایش پیدا نکرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار