رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سجاد اصغری : تندیس آکادمی افسانه زندگی نخستین اثرسینمایی حوزه میراث فرهنگی به جشنواره  کن، ونیز و برلین می رود به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، به مناسبت هفته میراث فرهنگی، رئیس فستیوال آکادمی افسانه زندگی گفت:  تندیس آکادمی افسانه زندگی به عنوان یک اثر تاریخی هنری که روایتی را به زبان […]

سجاد اصغری : تندیس آکادمی افسانه زندگی نخستین اثرسینمایی حوزه میراث فرهنگی به جشنواره  کن، ونیز و برلین می رود

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، به مناسبت هفته میراث فرهنگی، رئیس فستیوال آکادمی افسانه زندگی گفت:  تندیس آکادمی افسانه زندگی به عنوان یک اثر تاریخی هنری که روایتی را به زبان سینما بیان کرده است را می توان جز نخستین آثاری که برگرفته از تفکر یک سینماگر است دانست، تندیس آکادمی افسانه زندگی که سمبل جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی است و مفهوم خود را از جام افسانه زندگی مارلیک که بیش از ۳۴۰۰ سال پیش طراحی شده، گرفته است.

اصغری در ادامه گفت: جام افسانه زندگی به بیان سینما در چهار پلان داستانی را روایت می کند که بنابر تعریف سینما، هنری است تصویری از زندگی.

تندیس آکادمی افسانه زندگی در هفته میراث فرهنگی به عنوان هدیه فرهنگی به رییس جشنواره فیلم کن و ونیز و برلین با تمهیدات پیش رو قرار است تقدیم شود.

رئیس فستیوال آکادمی افسانه زندگی اظهار داشت: ما با این حرکت سعی کردیم به دو  موضوع اشاره مستقیم داشته باشیم:

نخست ؛ جایگاه تفکر و دانش سینماگران ایران زمین از دیرباز تا به حال.

دوم ؛ عنوان جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی نه اسم یک شهر است نه اسم ادیبی است و نه اسم یک مناسبتی بلکه برگرفته از یک اثر سینمایی است که بیش از ۳۴۰۰ سال پیش خلق شده است.

اصغری گفت:جام افسانه زندگی مارلیک در موزه ملی ایران قرار دارد و جز آثار کشف شده دره گوهر رود شمال ایران است و در پایان گفت دور چهارم  مراسم معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران همانند سه دوره پیشین در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود ولی به دلیل همه گیری ویروس کرونا تاریخ دقیق و نوع برگزاری که یقینا ترکیبی می باشد متعاقبا بنابر شرایط پیش رو طراحی و اعلام می شود. و پیش از این  فیلم سینمایی “رفقای عزیز” اثری از اندری کونچالفسکی از روسیه به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان بخش بین الملل دور چهارم آکادمی افسانه زندگی انتخاب شده بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار