رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اردیبهشت ۱۴۰۰ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

اکران «سه روز و سه قتل» مشخص نیست

کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» بیان کرد هنوز تصمیمی برای اکران این فیلم گرفته نشده است. مسعود امینی تیرانی کارگردان و فیلمبردار سینما با اشاره به فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» گفت: در حال حاضر تصمیم جدی برای زمان و یا چگونگی اکران این فیلم سینمایی نگرفته‌ایم و برنامه مشخصی […]


دو قسمت پایانی «احضار» شنبه و یکشنبه روی آنتن می‌رود

با تکمیل مراحل پایانی تولید مجموعه تلویزیونی «احضار»، دو قسمت آخر این سریال شنبه و یکشنبه پیش‌رو (اول و دوم اردیبهشت) روی آنتن می‌رود و خلاصه‌ای از قسمت‌ها نیز جمعه شب پخش خواهد شد. به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما، به دلیل حجم زیاد سکانس‌های تصویربرداری شده در زمانی بیش از […]


«۱۹» به کارگردانی منیژه حکمت آماده نمایش شد

کارگردان «زندان زنان» ساخت فیلم تازه‌اش را به پایان رساند. منیژه حکمت ساخت ششمین فیلم بلند سینمایی‌اش را به پایان رساند. این فیلم با نام «۱۹» در سکوت خبری جلوی دوربین رفته و این روزها با پایان مراحل فنی برای صدور پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارائه شده. این فیلم به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و […]


نمایش سه مستند ایرانی در بخش مستند زیر ذره‌بین

مستندهای ایرانی «ایساتیس»، «روزگار بلور» و «زمزمه‌های گمشده در دوردست» در بخش مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مستندهای بلند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، «روزگار بلور» به کارگردانی امیر فرض‌الهی و «زمزمه‌های گمشده در […]


گریم رعنا آزادی‌ور در «جیران» حسن فتحی

رعنا آزادی‌ور، در جدیدترین تجربه حضور در نمایش خانگی مقابل دوربین سریال عاشقانه ـ تاریخی «جیران» رفت. به نقل از روابط عمومی سریال، اولین تصویر از رعنا آزادی‌ور بازیگر نقش «تاج الدوله» در سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد. «جیران» دومین تجربه بازیگری آزادی‌ور در نمایش خانگی بعد از سریال «زخم کاری» است. […]


دومین قسمت از «من ناصر حجازی هستم» ساخته می‌شود

دومین قسمت از مستند «من ناصر حجازی هستم» آماده نمایش می‌شود. به نقل از روابط عمومی پروژه، در آستانه دهمین سالگرد درگذشت ناصر حجازی، ساخت دومین قسمت از فیلم «من ناصر حجازی هستم» با نام «افسانه یک عقاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر رفیعی سرانجام مجوز گرفت تا این مستند آماده نمایش شود. رضا یزدانی […]


۱۰ میلیون دلار فروش در دو روز؛

رکوردی که نهمین «سریع و خشمگین» در دوران کرونا شکست

نهمین قسمت از سری فیلم «سریع و خشمگین» با موفقیت در نخستین فرصت عرضه در بازارهای بین‌المللی به کارش ادامه می‌دهد. به نقل از ددلاین، نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» که با عنوان «F۹» منتشر شده چهارشنبه فروش خود در بازارهای بین‌المللی را با نمایش در کره و هنگ کنگ و همچنین […]


معرفی فیلم‌های سینمای سعادت جشنواره جهانی فجر

۱۵ فیلم بلند ایرانی و خارجی و ۱۵ فیلم کوتاه ایرانی و خارجی در بخش سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رقابت می‌کنند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سه فیلم بلند ایرانی و ۱۲ فیلم بلند خارجی و سه فیلم کوتاه ایرانی و ۱۲ فیلم […]


«۶۲۷» پاییز اجرا می‌شود

پرداختن به معضل ماشین خواب‌ها در تئاتر

شهرام گیل آبادی قصد دارد نمایشنامه «۶۲۷» را که به موضوع پدیده جدید ماشین خواب ها در شهرهای بزرگ ایران می پردازد، پاییز ۱۴۰۰ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد. شهرام گیل آبادی نویسنده و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش‌هایی اجتماعی از جمله «عاشقانه‌های خیابان» را با موضوع زنان کارتن خواب روی صحنه […]


تصویر تلاش برای بقا در یکی از آثار کلاسیک مرمت‌شده

«نان روزانه ما» ساخته کینگ ویدور از فیلم‌های بخش کلاسیک‌های مرمت‌شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که سعید عقیقی در یادداشتی به بررسی آن پرداخته است. به گزارش سیننماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سعید عقیقی منتقد و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینما، در یادداشتی به ویژگی‌های این فیلم سینمایی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...