رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

۶۷۹۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

اکران «سه روز و سه قتل» مشخص نیست

کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» بیان کرد هنوز تصمیمی برای اکران این فیلم گرفته نشده است. مسعود امینی تیرانی کارگردان و فیلمبردار سینما با اشاره به فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» گفت: در حال حاضر تصمیم جدی برای زمان و یا چگونگی اکران این فیلم سینمایی نگرفته‌ایم و برنامه مشخصی […]


دو قسمت پایانی «احضار» شنبه و یکشنبه روی آنتن می‌رود

با تکمیل مراحل پایانی تولید مجموعه تلویزیونی «احضار»، دو قسمت آخر این سریال شنبه و یکشنبه پیش‌رو (اول و دوم اردیبهشت) روی آنتن می‌رود و خلاصه‌ای از قسمت‌ها نیز جمعه شب پخش خواهد شد. به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما، به دلیل حجم زیاد سکانس‌های تصویربرداری شده در زمانی بیش از […]


«۱۹» به کارگردانی منیژه حکمت آماده نمایش شد

کارگردان «زندان زنان» ساخت فیلم تازه‌اش را به پایان رساند. منیژه حکمت ساخت ششمین فیلم بلند سینمایی‌اش را به پایان رساند. این فیلم با نام «۱۹» در سکوت خبری جلوی دوربین رفته و این روزها با پایان مراحل فنی برای صدور پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارائه شده. این فیلم به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و […]


نمایش سه مستند ایرانی در بخش مستند زیر ذره‌بین

مستندهای ایرانی «ایساتیس»، «روزگار بلور» و «زمزمه‌های گمشده در دوردست» در بخش مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مستندهای بلند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، «روزگار بلور» به کارگردانی امیر فرض‌الهی و «زمزمه‌های گمشده در […]


گریم رعنا آزادی‌ور در «جیران» حسن فتحی

رعنا آزادی‌ور، در جدیدترین تجربه حضور در نمایش خانگی مقابل دوربین سریال عاشقانه ـ تاریخی «جیران» رفت. به نقل از روابط عمومی سریال، اولین تصویر از رعنا آزادی‌ور بازیگر نقش «تاج الدوله» در سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد. «جیران» دومین تجربه بازیگری آزادی‌ور در نمایش خانگی بعد از سریال «زخم کاری» است. […]


دومین قسمت از «من ناصر حجازی هستم» ساخته می‌شود

دومین قسمت از مستند «من ناصر حجازی هستم» آماده نمایش می‌شود. به نقل از روابط عمومی پروژه، در آستانه دهمین سالگرد درگذشت ناصر حجازی، ساخت دومین قسمت از فیلم «من ناصر حجازی هستم» با نام «افسانه یک عقاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر رفیعی سرانجام مجوز گرفت تا این مستند آماده نمایش شود. رضا یزدانی […]


۱۰ میلیون دلار فروش در دو روز؛

رکوردی که نهمین «سریع و خشمگین» در دوران کرونا شکست

نهمین قسمت از سری فیلم «سریع و خشمگین» با موفقیت در نخستین فرصت عرضه در بازارهای بین‌المللی به کارش ادامه می‌دهد. به نقل از ددلاین، نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» که با عنوان «F۹» منتشر شده چهارشنبه فروش خود در بازارهای بین‌المللی را با نمایش در کره و هنگ کنگ و همچنین […]


معرفی فیلم‌های سینمای سعادت جشنواره جهانی فجر

۱۵ فیلم بلند ایرانی و خارجی و ۱۵ فیلم کوتاه ایرانی و خارجی در بخش سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رقابت می‌کنند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سه فیلم بلند ایرانی و ۱۲ فیلم بلند خارجی و سه فیلم کوتاه ایرانی و ۱۲ فیلم […]


«۶۲۷» پاییز اجرا می‌شود

پرداختن به معضل ماشین خواب‌ها در تئاتر

شهرام گیل آبادی قصد دارد نمایشنامه «۶۲۷» را که به موضوع پدیده جدید ماشین خواب ها در شهرهای بزرگ ایران می پردازد، پاییز ۱۴۰۰ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد. شهرام گیل آبادی نویسنده و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش‌هایی اجتماعی از جمله «عاشقانه‌های خیابان» را با موضوع زنان کارتن خواب روی صحنه […]


تصویر تلاش برای بقا در یکی از آثار کلاسیک مرمت‌شده

«نان روزانه ما» ساخته کینگ ویدور از فیلم‌های بخش کلاسیک‌های مرمت‌شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که سعید عقیقی در یادداشتی به بررسی آن پرداخته است. به گزارش سیننماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سعید عقیقی منتقد و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینما، در یادداشتی به ویژگی‌های این فیلم سینمایی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«شب آهنگی» به دنبال شادی گمشده جامعه ما

شادی گمشده امروز جامعه ما است و در چنین شرایطی یکی از وظایف رسانه های تصویری تولید برنامه هایی است که بتوانند شادی و امید را به جامعه تزریق کنند. در این میان به نظر می رسد تلویزیون که دیگر مخاطبان پرتعداد خود را ندارد و حتی رویکرد اخیرش برای بازگرداندن برنامه‌سازان مطرح هم چندان موفقیتی برایش به دست نیاورده است پس باید در مدیوم های دیگری اقدام به این امر کرد و شبکه نمایش خانگی و پلتفرم های فعال باید این وظیفه ملی را به دوش بکشند. در حالی که فیلیمو برنامه «اسکار» مهران مدیری را دارد و برنامه «عیدی HD» را به طور مشترک با فیلم‌نت پخش می‌کند، نماوا سریال طنز «اکازیون» را در حال پخش دارد؛ اثری که چندان کیفیت بالایی ندارد. برنامه «صداتو» فیلیمو هم با فضای پرهیجان و موسیقایی خود حال و احوال تماشاگران را تازه می کند. همچنین فیلم‌نت برنامه «شب آهنگی» را دارد که با اجرای حامد آهنگی بین همه برنامه‌هایی که از آنها نام برده شد بیشتر آن حال و هوای طنز و شاد را ایجاد می کند و تماشاگران و حاضران در برنامه می توانند لحظات خوبی را تجربه کنند. برنامه «شب آهنگی» که بخشی از آن به گفتگو با مهمان برنامه از بین چهره های فرهنگی – هنری می‌گذرد، سعی دارد با موسیقی و شوخی های مجری با تماشاگران و همچنین مهمان برنامه حال خوبی برای بینندگانش ایجاد کند، اما نکته مهم درباره حامد آهنگی و اجرایش این است که در دام مسخره کردن و توهین هایی که بعضاً در برنامه های طنز دیده می شود، نمی افتد. او گرچه سر به سر مهمان و تماشاگران می گذارد ولی پا را از دایره ادب بیرون نمی گذارد و به همین دلیل است که در آیتم های اجرای موسیقی که از تماشاگران افرادی انتخاب می شوند، می بینیم که افراد مسن هم به راحتی پا به میدان می گذارند و این فضا ایجاد نشده است که ممکن است مجری با آنها شوخی های خارج از عرف و دایره ادب انجام دهد. حامد آهنگی اندازه شوخی کردن را می داند و همچنین حواسش است که برنامه لوس و خنک نشود درنتیجه شما به راحتی می توانید دل به «شب آهنگی» داده و با خیال راحت در آن شرکت کرده و یا تماشاگر آن باشید. از دیگر شاخصه های برنامه «شب آهنگی» این است که از شوخی های جنسی و ابزار قرار دادن این جنس از ادبیات جدا خودداری می کند. جا دارد همانطور که تاک شوها و مسابقه های پلتفرمی کم کم از استفاده از چنین فضایی فاصله می گیرند، سریال های طنز شبکه نمایش خانگی نیز دیگر دنبال جذب مخاطب و به خنده وادار کردن تماشاگران با ابزار شوخی های جنسی نروند. به هر ترتیب آنچه مسلم است اینکه تولیدکنندگان محتوا چه در تلویزیون و چه شبکه نمایش خانگی لازم است به شادی آفرینی در جامعه توجه داشته باشند و البته آن را از مسیر رعایت چارچوب‌های هنری و اخلاقی و ...