رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

جزییات برپایی هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ اعلام شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره، هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ (IFFZ) به دبیری یدالله داج دانشمند ایرانی ساکن سوییس امسال بین روزهای ۲۶ می تا ۳ ژوئن (۵ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰) برگزار و برندگان این دوره ۱۱ خرداد […]

جزییات برپایی هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ اعلام شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره، هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ (IFFZ) به دبیری یدالله داج دانشمند ایرانی ساکن سوییس امسال بین روزهای ۲۶ می تا ۳ ژوئن (۵ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰) برگزار و برندگان این دوره ۱۱ خرداد ماه معرفی می‌شوند.

این جشنواره در دوره هفتم خود، شامل سه بخش فیلم‌های بلند اعم از داستانی و مستند، فیلم‌های کوتاه و بخش ویژه فیلم‌های انیمیشن است که بخش انیمیشن آن امسال برای اولین‌بار با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است. همچنین بخشی نیز برای فیلم‌های خارج از مسابقه در نظر گرفته شده است.

بیشتر نمایش‌های فیلم این دوره از جشنواره به دلیل اینکه هنوز پاندمی کرونا در ایران و جهان ریشه‌کن نشده است، به شکل آنلاین خواهد بود ولی برخی از فیلم‌ها نیز در کشور سوییس، شهر زوریخ روی پرده سینما می‌روند.

هر ساله دو گروه از هیات داوران در بخش‌های کوتاه و بلند، فیلم‌های حاضر در فستیوال را داوری می‌کنند و برگزیدگان جایزه استوانه یا منشور طلایی کوروش را دریافت می‌کنند. منشور طلایی به شکل افتخاری به افراد تاثیرگذار سینمای ایران نیز تقدیم می‌شود و تاکنون داریوش مهرجویی، فاطمه معتمدآریا و مهتاب کرامتی این منشور را دریافت کرده‌اند.

جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ به منظور آشنایی بیشتر جهان با ایران از منظر سینما و ایجاد پلی میان فرهنگ‌های مختلف با استفاده از زبان جهانی هنر به ویژه هنر هفتم، شکل گرفت.

شروط پذیرفته شدن فیلم‌ها در جشنواره بدین شرح است: فیلم‌هایی که توسط فیلمسازان ایرانی ساخته شده‌اند، فیلم‌هایی که درباره ایران هستند و فیلم‌هایی که زبان آنها فارسی است.

یدالله داج بنیانگذار و دبیر جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ، زاده شهر آبادان در استان خوزستان در سال ۱۳۲۳ ست. داج در رشته کشاورزی از دانشگاه جندی شاپور در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته آمار و بیومتری از دانشگاه اورگن آمریکا در مقطع دکترا فارغ التحصیل شده است. او که مقام استادی دانشگاه نوشاتل در کشور سوییس را دارد، تاکنون بیش از ۲۵ کتاب در رشته آمار و ریاضی تالیف کرده است. او فیلم‌های مستند «تور یکم»، «فرزند عزیزم»، «قلب شناور»، «شهری بین دریاچه و کوه» را نیز ساخته است.

پوستر این دوره از جشنواره را آرمین آپادانا طراحی کرده است.

اسامی داوران و فیلم‌های حاضر در دوره هفتم جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ متعاقبا اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار