رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم سینمایی «ارنا در جنگ» ساخته هنریک روبن گنز، فیلمساز دانمارکی دارنده خرس بلورین جشنواره برلین، در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «ارنا در جنگ» ساخته هنریک روبن گنز در بخش‌های جشنواره جشنواره‌ها و مروری‌ بر سینمای […]

فیلم سینمایی «ارنا در جنگ» ساخته هنریک روبن گنز، فیلمساز دانمارکی دارنده خرس بلورین جشنواره برلین، در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «ارنا در جنگ» ساخته هنریک روبن گنز در بخش‌های جشنواره جشنواره‌ها و مروری‌ بر سینمای معاصر دانمارک سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

این فیلم اقتباسی از کتاب ارلینگ یپسن است که داستانی از عشق، شهامت و از خودگذشتگی یک مادر را بیان می‌کند.

داستان فیلم درباره پسری به نام کاله است که در دانمارک در دوران رایش دوم که تحت سلطه ارتش آلمان قرار دارد، با مادر خود به نام ارنا زندگی می‌کند. کاله از طرف ارتش برای شرکت در جنگ فراخوانده می‌شود، اما ارنا که زنی خودساخته است، می‌کوشد با هر توجیهی از اعزام پسرش جلوگیری کند. زمانی که از تلاش خود مایوس می‌شود، رخت سربازی به تن می‌کند و با گروهان و پسرش عازم جنگ می‌شود.

در سال‌های اخیر به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ اول جهانی، فیلم‌های بسیاری در سینمای جهان با محوریت این رویداد تولید شده است اما «ارنا در جنگ» با رویکردی متفاوت این دوره تاریخی را تصویر کرده است.

هنریک روبن گنز کارگردان پرکار سینما و مجموعه‌های تلویزیونی که در سال ۱۹۹۹ با فیلم کوتاه «تایس و نیکو» به جایزه خرس بلورین جشنواره برلین و نامزدی اسکار بهترین فیلم کوتاه زنده رسید، در بازآفرینی برهه‌ای تاریخی نهایت دقت را به کار بسته است، اما شاید نقطه قوت این فیلم بازی‌های درخشان دو بازیگر سرشناس سینمای دانمارک یعنی ترینه دیرهولم و اولریش تامسن باشد.

فیلم «ارنا در جنگ» در بخش رقابتی جشنواره شب‌های سیاه تالین به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای اولریش تامسن به همراه داشت.

سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار