رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«نور طبیعی» به کارگردانی دِنِژ ناگ، کارگردان دارنده خرس نقره‌ای برلین، در بخش سینمای سعادت سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «نور طبیعی» اولین ساخته بلند دِنِژ ناگ، کارگردان مجارستانی است که پیش از این در بخش […]

«نور طبیعی» به کارگردانی دِنِژ ناگ، کارگردان دارنده خرس نقره‌ای برلین، در بخش سینمای سعادت سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «نور طبیعی» اولین ساخته بلند دِنِژ ناگ، کارگردان مجارستانی است که پیش از این در بخش مسابقه هفتادویکمین جشنواره فیلم برلین حضور داشته و جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را به نام این کارگردان ثبت کرده است.

دِنِژ ناگ این فیلم را بر اساس کتابی با همین عنوان به قلم پل زاودا با مشاوره تاریخ‌دان مشهور کریستین اینگواری، ساخته است. تاریخ‌دانی که کتاب مشهور او «بوداپست تحت محاصره»، به تحلیل همین دوره تاریخی می‌پردازد.

داستان این فیلم مرتبط با جنگ دوم جهانی است. زمانی که اتحاد جماهیر شوروی اشغال شده و ایشتوان اسمیتکا، کشاورز ساده مجارستانی، به‌عنوان سرجوخه در گروهی پارتیزانی فعالیت می‌کند. در راه روستایی دورافتاده، گروهان او زیر آتش دشمن قرار می‌گیرد و وقتی فرمانده کشته می‌شود، اسمیتکا چاره‌ای ندارد جز آنکه بر ترس خود غلبه کند و فرماندهی واحد را در میان هرج‌و‌مرج به دست گیرد.

دِنِژ ناگ دانش‌آموخته دانشگاه تئاتر و فیلم بوداپست است و مدت یک سال را نیز در آکادمی فیلم برلین در مقام دانشجوی مهمان گذرانده و از درس‌های اساتیدی چون والسکا گرایزباخ بهره برده است. فیلم کوتاه او، «باران نرم» در بخش دو هفته کارگردانان چهل‌و‌پنجمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده است.

سی‌‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار