رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 1 خرداد 1400 - 23:04
  • کد خبر : 68073
  • تئاتر
  • چاپ خبر : هشتاد درصد نمایش چهرازی به رادیو چهرازی مرتبط است

کامبیز نیک آمیز کارگردان نمایش «چهرازی» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح مختصر این نمایش پرداخت و عنوان کرد: هشتاد درصد این نمایش به رادیو چهرازی مرتبط است. رادیو چهرازی متشکل از فصولی است که ما فصل «پائیز و دلبر» آن را انتخاب کردیم. نمایش ۹ شخصیت دارد که هر یک به […]

کامبیز نیک آمیز کارگردان نمایش «چهرازی» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح مختصر این نمایش پرداخت و عنوان کرد: هشتاد درصد این نمایش به رادیو چهرازی مرتبط است. رادیو چهرازی متشکل از فصولی است که ما فصل «پائیز و دلبر» آن را انتخاب کردیم. نمایش ۹ شخصیت دارد که هر یک به جرمی که در ذهن خود دارند، فکر می‌کنند تا سه روز دیگر اعدام می‌شوند. به آن‌ها اعلام می‌شود در صورتیکه می‌خواهید اعدام نشوید باید عشق را به زندگی خود بیاورید…

وی در ادامه افزود: این نمایش پیش از این به کارگردانی مهدی راستی نویسنده اثر که از دوستان قدیمی من است، در جشنواره تئاتر هامون اجرا شده بود. آقای راستی از نویسندگانی است که بسیار قلم او را می‌پسندم و طی جلساتی که با او درخصوص نمایشنامه دیگری داشتم، در نهایت تصمیم به اجرای نمایشنامه «چهرازی» که پیش از این اجرای موفقی داشت، با کارگردانی متفاوت گرفتم و بر این اساس ایده‌هایمان را جمع‌بندی کردیم و تمرینات نمایش با انتشار فراخوانی به منظور جذب بازیگر آغاز شد.

نیک آمیز به ویژگی های این نمایش اشاره کرد و افزود: ویژگی اصلی این نمایش، نشان دادن، عشق، رفاقت و ترس است و من در کارگردانی سبک خاصی را دنبال نمی‌کنم و ایده‌هایم را به صحنه می‌آورم. فضای کار ذهن شخصیت اصلی (حبیب) است و در صحنه حیاط آسایشگاه، حیاط زندان و چهارپایه‌ اعدامی نشان داده می‌شد. من معمولاً پایانِ بازی را در نمایش‌هایم نمی‌گذارم.

وی در ادامه افزود: این نمایش ١١ بازیگر دختر و پسر اصلی دارد و ١۵ بازیگر فرم و حرکت نیز کنار دیگر بازیگران روی صحنه هستند و اکنون نزدیک به سه ماه است که هفته ای چهار روز به صورت مداوم در حال تمرین هستیم و به امید خدا فروردین سال ١۴٠٠ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان به روی صحنه خواهیم رفت.

نیک آمیز از مشکلات نمایش سخن به میان آورد و افزود: برای تمرین و اجرای این نمایش نه تنها ما بلکه فکر می کنم تمام گروههای نمایشی هم اکنون مشکل دارند و این  به خاطر شرایط فعلی جامعه و بیماری کرونا است، ما هم تمام تلاشمان را کردیم که با رعایت پروتکول های بهداشتی داخل سالن تمرین کنیم که مشکلی برای بازیگران و عوامل پیش نیاید.

این کارگردان تئاتر در ادامه در خصوص نمایش چهرازی گفت: اگر بخواهم راجع به کارهایی که در برنامه و روزهای آتی دارم مطلبی را بگویم؛ مهمترینش پُر بازیگر بودن این نمایش است که به نویسندگی دوست خوبم مهدى راستى که به عنوان مشاور هم در کنارم حضور خواهد داشت و به تهیه کنندگی خانم داروفروش و مدیر تولید پیام احمدی کاشانی می باشد و بلافاصله بعد از این نمایش کار جدید گروه هنری کاف که یک کار جدید و نو است را در یک سالن دولتی به روی صحنه خواهم برد.

کامبیز نیک آمیز، کارگردانى تئاتر خوانده و از سال ۱۳۸۶ به صورت حرفه ای بازیگرى، تصویر و کارگردانى تئاتر را دنبال کرده است و موسس و سرپرست گروه هنرى کاف می باشد. وی نمایش های زیادی را کارگردانی کرده و در بسیاری از نمایش ها نقش بازیگری را داشته است و کارگردانی نمایش هایی همچون :”رزمایش شاید عاشقانه”،”فلای مود”،”شام با دوستان”،”برادرها میمیرند” و درد و داد را در کارنامه بازیگری خود دارد.

بد نیست در اینجا کمی درباره رادیوچهرازی بدانیم ، رادیو چهرازی پادکستی است که در سال ۱۳۹۲ ضبط شد. ایده ی آن این است که گویی عده‌ ای از بیماران آسایشگاه چهرازی (ابراهیم چهرازی) رادیویی ضبط می‌ کنند. داستان زندگی چند نفر به نام های علی، حبیب، جمشید و دلبر (دختری که همه بیماران آسایشگاه عاشق او هستند) با کاراکتر هایی به یاد ماندنی و دوست داشتنی با موضوعات احساسی و اجتماعی در یک آسایشگاه روانی واقع در تهران است.

رادیو چهرازی از سال ۹۲ با پخش اسب راه خودش را به قلب ما باز کرد و ۲۱ اپیزود همراه‌مان ماند. سال‌ها از پخش آخرین قسمت چهرازی می‌گذرد؛ اما هنوز همان طراوت و دل‌چسبی روز اول را دارد. از همان روزهای آغازین سعی کردم قسمتی در وبلاگ عقاید یک گرگ برای دانلود رادیو چهرازی و متن‌های آن باز کنم. همین امر هم باعث شد که خیلی‌ها تصور کنند رادیو چهرازی و رحمان نقی‌زاده با هم در ارتباطند!بعضی از قسمت‌های رادیو چهرازی متن‌های طلایی و شگفت‌انگیزی داشتند. البته همۀ قسمت‌ها خوب بودند، اما بعضی‌هایش را می‌شد نوشت و خواند.

اعای گروه رادیو چهرازی چه کسانی هستند؟جمشید، حبیب، دلبر… این سه شخصیت تبدیل به دوست ‌داشتنی‌ترین کاراکترهای روز شدند؛ و همه‌جا پر شد از استیکر چهرازی، پیکسل چهرازی، صفحه رسمی چهرازی، ماگ چهرازی، پاییز چهرازی و…

نمایش «چهرازی» به نویسندگی مهدی راستی، کارگردانی کامبیز نیک آمیز و تهیه کنندگی سارا داروفروش در تاریخ ۲۲اردیبهشت ۱۴۰۰ در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفت.

الناز زاهدی، کامبیز نیک آمیز، سحر آژیر، مریم زارعی، ملیکا شاگردی، حسین صفدری، رضا لک، مهدی راستی، درسا علی آبادی، زهرا عسگری، فاطمه آزادخواه، فاطمه آقاپور، اشکان دهقانی، بهار صادقی، متیناسادات میرکمالی، هانیه امامی، بهار شعربافی، احمدرضا طاهری، ابراهیم موسوی، محمدعرفان باقری، مانی محمدی، متین وکیلی و متین نیکنام بازیگران این اثر هستند.

از دیگر عوامل نمایش چهرازی می‌توان به مشاور کارگردان: مهدی راستی، مجری طرح: مهدی علی‌نژاد، مدیر تولید: پیام احمدی کاشانی، طراح فرم و طراح حرکت: مهدی راستی، دستیار کارگردان:  آرزو کاهه، منشی صحنه:  شقایق قهرمانی، مدیر صحنه:  امیر حسین فخاری، محمد تواب اکبری، اتاق فرمان:آرزو کاهه، شقایق قهرمانی، طراح نور: رهی علی بالائی، طراح گریم:  منیر صمدانی نیا، فاطمه غیاثوند ،مجری گریم: فریبا جوادی، فاطمه کوچک زاده، ناهید کیانی، طراح پوستر و بروشور:مینا قانع،عکاس:مینا قانع،پیام احمدی کاشانی، امیرحسین فخاری، گرافیک:مسیح کامرانی، روابط عمومی و مشاور رسانه: سیدمحمدصادق سیادت اشاره کرد.

علاقمندان جهت تماشای نمایش «چهرازی» ۱۸ فروردین لغایت ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود، می‌توانند از طریق سایت تیوال و یا گیشه به نشانی :خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ خانه نمایش مهرگان مراجعه کنند.

خبرنگار و عکاس: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار