رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

احمد تجری از اکران هم‌زمان «گل به خودی» در شهرهای انگلیس، اسکاتلند و شهرهای اطراف خبر داد. طبق تصمیم شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی از چهارشنبه پنجم خردادماه روی پرده سینماهای سراسر کشور می‌رود و هم‌زمان با فیلم‌های نوروزی یعنی «لاله»، «خون شد»، «خورشید»، «تک‌خال» و «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» برای مخاطبان […]

احمد تجری از اکران هم‌زمان «گل به خودی» در شهرهای انگلیس، اسکاتلند و شهرهای اطراف خبر داد.

طبق تصمیم شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی از چهارشنبه پنجم خردادماه روی پرده سینماهای سراسر کشور می‌رود و هم‌زمان با فیلم‌های نوروزی یعنی «لاله»، «خون شد»، «خورشید»، «تک‌خال» و «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

احمد تجری کارگردان اثر درباره علت اکران این فیلم در شرایطی که به نظر نمی رسد مخاطب خود را پیدا کند، گفت: قرار بود «گل به خودی» را برای اکران عید نوروز آماده کنیم که شرایط مهیا نشد، فیلم‌هایی هم که روی پرده آمدند مورد استقبال قرار نگرفتند و فروش خوبی نداشتند. تصمیم داشتیم مهرماه فیلم را اکران کنیم اما باتوجه به شرایط کرونا که تمام شدنی نیست و وجود فیلم‌های بی‌محتوایی که برای عید نوروز روی پرده رفتند، شاید فیلم بامحتوایی که طنز هم باشد، بتواند گره‌ای از رکود سینما باز کند و مخاطب را به سینما بکشاند.

وی با اشاره به ژانر کودک فیلم و حاضر نبودن کودکان در سینما عنوان کرد: درست است که کروناست و بچه‌ها امتحان دارند ولی فکر می‌کنم «گل به خودی» می‌تواند خیلی به حال و احوال این روزها کمک کند و شاید بتواند لبخندی بر گوشه لب مردم بنشاند، ما دعا می‌کنیم که فروش خوبی داشته باشد به شرطی که رسانه‌ها از آن حمایت کنند. الان سینما باز است اما هیچ رسانه‌ای نسبت به آن اطلاع‌رسانی نمی‌کند، تنها کسانی که به صورت خاص سینما را دنبال می‌کنند از باز بودن آن باخبر هستند. قطعا سینما با حفظ پروتکل‌ها امن‌ترین جاست و بیماری در آن قابل کنترل است و اگر تبلیغاتی صورت گیرد مردم هم استقبال می‌کنند.

تجری افزود: همه جای دنیا سینما باز شده و همه برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه‌شان به آنجا می‌روند، قطعا مخاطب کودک و نوجوان هم کم کم با حفظ پروتکل‌ها و تدابیری که در سینماها گذاشته‌اند به همراه خانواده می‌تواند به سینما برود. امیدوارم روند امتحانات تمام شود و وارد فصل گرما شویم. همچنین با این واکسینه کردن عمومی که اتفاق می‌افتد امیدواریم شرایط بهتر شود و بچه‌ها هم بتوانند فیلم ما را ببینند.

کارگردان فیلم سینمایی «آریانا» خاطرنشان کرد: ما عاشق سینما هستیم و باید چراغ آن را روشن نگه‌داشت. امیدواریم که فیلم ما که در اکران پیشرو شده است، نسوزد و اتفاقات خوبی برای آن رقم بخورد. همه تلاش‌مان این است که حال دل مردم خوب باشد و با حفظ پروتکل‌ها فیلم‌ها را روی پرده ببینند. امیدواریم «گل به خودی» که اکران آن تا تابستان ادامه دارد، فروش خوبی داشته باشد و بچه‌ها و کودک و نوجوان آن را روی پرده ببینند به شرطی که رسانه‌ها هم حمایت کنند.

وی درباره به اینکه آیا مسئولان سینمایی برای اکران فیلم‌شان تمهیداتی اندیشیده‌ند، پاسخ داد: هیچ قولی به ما نداده‌اند، چون خیلی به فیلم‌مان امیدوار هستیم فعلا فقط روی آن حساب کرده‌ایم، البته صدا و سیما برای پخش تیزر و شهرداری برای تبلیغات میدانی به ما قول‌هایی داده‌اند، باید دید جه می‌شود.

این کارگردان در پایان از اکران همزمان «گل به خودی» در بریتانیا خبر داد و عنوان کرد: برای اکران هم‌زمان با چند پخش‌کننده صحبت کرده‌ایم ولی فعلا اکران آن را در حوزه بریتانیا یعنی چند شهر کشور انگلیس، اسکاتلند و شهرهای اطراف شروع می‌کنیم. وضعیت کرونا در کشورهای اروپایی هنوز قرمز است اما بریتانیا از این وضعیت خارج شده است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار