رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

با توجه به اقبالی که شبکه نمایش خانگی با آن مواجه است و بسیاری از تهیه کنندگان و سرمایه‌گذاران فعالیت را در پلتفرم‌ها ترجیح می‌دهند، به معرفی سریال‌های درحال پخش این روزهای شبکه نمایش خانگی پرداختیم. با توجه به سریال‌های ساخته شده و درحال تولید برای پلتفرم‌ها می‌توان دید که شبکه نمایش خانگی با اقبال […]

با توجه به اقبالی که شبکه نمایش خانگی با آن مواجه است و بسیاری از تهیه کنندگان و سرمایه‌گذاران فعالیت را در پلتفرم‌ها ترجیح می‌دهند، به معرفی سریال‌های درحال پخش این روزهای شبکه نمایش خانگی پرداختیم.

با توجه به سریال‌های ساخته شده و درحال تولید برای پلتفرم‌ها می‌توان دید که شبکه نمایش خانگی با اقبال بیشتری نسبت به صدا و سیما مواجه است. حتی می‌توان در حال حاضر سریال‌سازی در پلتفرم‌ها را تنها راه پرسود از نگاه سرمایه‌گذاران یا کارگردانان دید. البته که نمی‌توان این موضوع را هم در نظر نگرفت که شاید این روزها تولیدات صدا و سیما رضایت مخاطب خود را جلب نمی‌کنند و به هیچ عنوان قصدی هم در تغییر شیوه سریال‌سازی خود ندارند.

به همین دلیل این روزها شاهد کوچ کارگردانان زیادی از قاب تلویزیون به شبکه نمایش خانگی هستیم. حتی کارگردان‌های سینما نیز این روزها شاید به دلیل ضربه‌ای که کرونا به سینما وارد کرده است ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی را ترجیح دهند.

حال در نگاهی کوتاه به معرفی سریال‌هایی که این روزها درحال پخش از پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا هستند می‌پردازیم.

سریال «سیاوش» یک سریال درام و اجتماعی به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مهدی یاری است که به صورت اختصاصی تنها از پلتفرم نماوا پخش می‌شود.

مهدی یاری تهیه‌کننده این سریال درباره قصه «سیاوش» تنها به یک جمله اکتفا می‌کند که: «خانواده همه چیه، خط قرمزمه. اگه لازم باشه ازش دفاع کنم چشمم و رو همه چی می‌بندم.»

پخش این سریال از دهم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا این لحظه ۱۷ قسمت از فصل اول آن در پلتفرم نماوا منتشر شده است.

«سیاوش» نیز مانند خیلی از پروژه‌های دیگر به دلیل بحران همه‌گیری کرونا در نوروز ۹۹ متوقف شد و پس از فروکش کردن شرایط کرونایی با ۶ ماه تصویربرداری تولید شد.

میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، خسرو شهراز، گیتی قاسمی، علیرضا جعفری، مهدی حسینی‌نیا، سوگل خلیق، محمدرضا صولتی، مرجان اتفاقیان، محمد ولی‌زادگان، مهدخت مولایی، علی عامل هاشمی، رویا جاویدنیا، ناهید مسلمی، الهام جدی، مرجان قمری، رضا هاشمی و مجید صالحی از بازیگران این سریال هستند.

پویا سعیدی نویسنده، صادق یاری مجری طرح، سیامک مهماندوست تدوینگر و مهران ممدوح مدیر فیلمبرداری سریال «سیاوش» هستند.

قسمت جدید «سیاوش» هر جمعه ساعت ۱۲ در پلتفرم نماوا قابل دسترسی است.

«می‌خواهم زنده بمانم»

سریال عاشقانه «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی محمد شایسته یک ملودرام عاشقانه با لوکیشن و‌ پروداکشن‌های عظیم است‌ که قصه‌ای در دل اتفاقات پر شمار دهه ۶۰ را روایت می‌کند و همراه می‌شود با صدای همایون شجریان در تیتراژ.

همچنین این سریال دارای دکوری نوستالژیک برای دهه شصتی‌هاست که تمامی لوکیشن‌ها بازسازی و یا ساخته شده‌اند.

«می‌خواهم زنده بمانم» به سرپرستی مجید مولایی و به قلم پویا سعیدی و پوریا کاکاوند ساخته شده است.

اولین قسمت از این سریال ۴ اسفندماه ۱۳۹۹ به شکل اختصاصی از پلتفرم فیلیمو منتشر شد و تا این لحظه ۱۴ قسمت از فصل اول آن در دسترس مخاطبان این پلتفرم قرار گرفته است.

در «می‌خواهم‌ زنده بمانم» حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی و مهران احمدی با هنرمندی آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، فرید سجادی حسینی و بابک کریمی با حضور افسانه چهره آزاد، عزت مهرآوران، محمدرضا مالکی، ناهیپد مسلمی، مهدی صباغی، بیژن بنفشه خواه و بهاره کیان افشار به ایفای نقش پرداخته‌اند.

محمد عزت‌خواه مدیر فیلمبرداری، میثم مولایی تدوینگر، یاسر رمضانی صدابردار و مسعود سخاوت دوست آهنگساز این سریال هستند.

«می‌خواهم زنده بمانم» در ۲ فصل روزهای دوشنبه ساعت هشت صبح از پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود.

«گیسو»

«گیسو» سومین کار منوچهر هادی به تهیه‌کنندگی هومن کبیری برای شبکه نمایش خانگی و فصل دوم سریال «عاشقانه» است که در سال ۹۵ تولید شده است.

در این سریال که قصه‌ای معمایی با رویکردهای اجتماعی دارد، محمدرضا گلزار، هومن سیدی، ساره بیات، هانیه توسلی، مسعود رایگان، بهاره رهنما، شمسی فضل الهی و حسین یاری ایفای نقش می‌کنند.

«گیسو» از ۱۳ اسفند از پلتفرم نماوا به صورت اختصاصی در دسترس مخاطبان قرار گرفته و تا این لحظه ۱۲ قسمت آن منتشر شده است.

علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی نویسندگان، محمد افسری مدیرفیلمبرداری، موحد شادرو تدوینگر، فرزاد فرزین خواننده تیتراژ ابتدایی و محمدرضا گلزار خواننده و آهنگساز تیتراژ پایانی سریال «گیسو» هستند.

این سریال هر چهارشنبه ساعت ۲۰ در دسترس مخاطبان پلتفرم نماوا قرار می‌گیرد.

«دراکولا»

«دراکولا» به کارگردانی و‌ تهیه کنندگی مهران مدیری که به عنوان فصل دوم «هیولا» شناخته می‌شود، از یکم فرودین سال جدید از دو پلتفرم فیلیمو‌ و نماوا پخش خود را آغاز کرد.

در این سریال طنز پیمان قاسم‌خانی طراحی و سرپرستی فیلمنامه را برعهده دارد و امیر برادران به عنوان نویسنده مهران مدیری را همراهی می‌کند.

زمانی که قسمت اول این سریال منتشر شد حاشیه را نیز همراه با خود آورد و با موجی از انتقادها از سوی مخاطبان روبرو شد که عده‌ای از این منتقدان، حامیان محیط زیست و دوستداران حیوانات بودند و اعتراضشان به رواج نگهداری از حیوانات به ویژه حیوانات وحشی و در حال انقراض به عنوان حیوان خانگی بود.

البته گروه سازنده سریال «دراکولا» نیز برای توجیه کار خود اعلام کردند: «حیوانات وحشی باید در زیستگاه طبیعی خود زندگی کنند. نگهداری از آن‌ها در خانه به هیچ عنوان مورد قبول و تایید تیم سازنده این سریال نیست. حیواناتی که در این سریال می‌بینید صرفا به دلیل داستان، بصورت موقت با مراقبت‌های ویژه و فقط به مدت ۳ روز در لوکیشن فیلمبرداری حضور داشته‌اند و پس از پایان فیلمبرداری به زیستگاه اصلی‌شان بازگردانده شده‌اند. نگهداری از حیوانات وحشی در خانه، انسانی نیست.»

در ادامه نیز پس از گذشت ۲ روز از انتشار قسمت اول «دراکولا»، این سریال دچار پخش غیرقانونی از سوی چندین شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای شد.

در خلاصه داستان «دراکولا» آمده است: ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که ۳ سال است با او ازدواج کرده برای او جشن تولد گرفته و همه آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد.کامران کامروا هم موسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده است. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا می‌شویم.

مهران مدیری، ویشکا آسایش، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، محمد بحرانی و نیما شعبان‌نژاد، اندیشه فولادوند،احسان امانی، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، مرجان مومنی، فرنوش نیک اندیش و حامد وکیلی در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مهران عباسپورابیانه مدیر تولید، پویان کفیلی فیلمبردار، محمود دهقانی طراح چهره‌پردازی و امیر ادیب‌پرور تدوینگر «دراکولا» هستند.

«دراکولا» محصولی از فیلم مارکت است که روزهای یکشنبه ساعت ۲۰ از فیلیمو و نماوا منتشر می‌شود و تا این لحظه ۹ قسمت از آن به همراه پشت صحنه هر قسمت در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

«مردم معمولی»

«مردم معمولی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رامبد جوان از روز پنجشنبه ۵ فروردین ساعت ۲۰ به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو منتشر شد و از شنبه ۸ خرداد با تغییر در زمان پخش، روزهای شنبه و پنجشنبه پخش می‌شود.

میانگین زمان هر قسمت این سریال ۲۰ الی ۲۵ دقیقه است.

پس از گذشت هفت قسمت از سریال «مردم معمولی» با توجه به نظرات کاربران و مخاطبان در ۶ قسمت ابتدایی سریال «مردم معمولی» و تغییر در سبک سریال، گروه سازنده این سریال و فیلیمو تصمیم به تغییراتی گرفتند تا با رویکردی جدید و یک اقدام عجیب قسمت هفتم را به عنوان قسمت نخست در دسترس مخاطبان قرار دهند چراکه هفتمین قسمت این سریال از دیگر قسمت‌ها بیشتر پسندیده شده است.

رامبد جوان، آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، لیلی رشیدی، کمند امیرسلیمانی، خاطره اسدی، الناز حبیبی، امیر نوروزی، خسرو پسیانی و شادی کرم‌رودی بازیگران این سریال هستند.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: سهیل نوروزی، تدوین: بهرام دهقانی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، صدابردار: حسن شبانکاره، موسیقی: بامداد افشار، طراح لباس: آیلا شیخ، طراح گریم: عظیم فراین، مدیر هنری: عطاالله هاشمی نژاد، فیلمبردار: حامد اوتادی، مدیر تولید: حسن صفری، مدیر برنامه ریزی: سعیده امیرساعی، نویسندگان: پویا مهدوی زاده و زهرا افشار، پشت صحنه: علی بیات، عکاس: طاهره فلاحت پیشه.

در روزها و هفته‌های آینده نیز شاهد پخش سریال‌های دیگری مانند فصل دوم «ملکه گدایان»، «زخم کاری»، «جیران» و… از این پلتفرم‌ها هستیم.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار