رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

قطار جشنواره سی‌وهشتم جهانی فیلم فجر در حالی به ایستگاه دوم رسید که شور و حال استقبال و همراهی با این رویداد سیر صعودی دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، دیروز پنجشنبه ۶ خردادماه، پردیس چارسو به‌عنوان کاخ جشنواره سی‌وهشتم همچنان قلب تپنده مهمترین تحولات سینمایی […]

قطار جشنواره سی‌وهشتم جهانی فیلم فجر در حالی به ایستگاه دوم رسید که شور و حال استقبال و همراهی با این رویداد سیر صعودی دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، دیروز پنجشنبه ۶ خردادماه، پردیس چارسو به‌عنوان کاخ جشنواره سی‌وهشتم همچنان قلب تپنده مهمترین تحولات سینمایی این روزها بود.

در روز دوم این دوره نیز در کنار پردیس چارسو، سینما آزادی و سینما کانون هم میزبان عوامل فیلم‌ها و مخاطبان پیگیر سینما بودند و همچون روز نخست همه چیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در دومین روز جشنواره جهانی فجر هم باتوجه به اینکه اکثر فیلم‌های ایرانی در سانس‌های بعدازظهر پردیس چارسو اکران داشتند، تا قبل از ظهر کاخ جشنواره بیشتر شاهد حضور منتقدان و طرفداران پیگیر فیلم‌های خارجی بود.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشنواره‌های سینمایی در سال‌های اخیر، گعده‌های منتقدین بعد از تماشای فیلم‌هاست، اتفاقی که در این دوره از جشنواره نیز همچنان برقرار است و بعد از اکران فیلم‌ها، در گوشه و کنار کاخ جشنواره جمع‌های چند نفره را می‌بینیم که به صورت پیگیر آثار مختلف جشنواره را رصد می‌کنند و راجع به آن‌ها گفتگو می‌کنند.

سیدرضا میرکریمی، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران و دبیر چهار دوره قبلی جشنواره جهانی فیلم فجر، از مهمان‌های ویژه دومین روز جشنواره بود که پس از حضور در پردیس چارسو، از بخش‌های مختلف جشنواره دیدن کرد و جلسه‌ای هم با محمدمهدی عسگرپور دبیر فعلی این دوره از جشنواره داشت.

همچون روز قبل، حضور پررنگ اصحاب رسانه و همینطور عوامل و بازیگران فیلم‌های ایرانی از نکات جالب توجه جشنواره بود، اتفاقی که از عصر روز چهارشنبه رخ داد. چهره‌هایی چون سیدرضا میرکریمی، غلامرضا موسوی، احمد بهرامی، آزاده صمدی، سعید عقیقی، سهیلا گلستانی، محمدرضا عرب، و… هنرمندانی بودند که به تماشای آثار حاضر در جشنواره نشستند و پس از اکران نیز در جمع اصحاب رسانه و در مقابل دوربین عکاسان حضور پیدا کردند.

استقبال از فیلم‌های ایرانی‌ای که نخستین اکران خود را در جشنواره جهانی فیلم فجر تجربه می‌کنند، یکی دیگر از نکات ویژه جشنواره امسال است که در روز دوم کاخ جشنواره هم نمود ویژه‌ای داشت و اکثر ظرفیت سالن‌هایی که آثار ایرانی را اکران می‌کردند، پر بودند.

عکس‌های یادگاری هم بخش جدانشدنی از تجربه حضور در رویدادها و گعده‌های سینمایی است و حتی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک‌های نشسته بر صورت‌ها هم گویا چیزی از لذت این تجربه کم نکرده است؛ پردیس سینمایی چارسو و به‌خصوص جایگاه ویژه طراحی شده برای عکس‌ گرفتن با پوستر و نشان جشنواره سی‌وهشتم، همچنان میزبان علاقه‌مندان به عکس‌های یادگاری در همین روزهای نخست برگزاری جشنواره است.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار