رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
در حاشیه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛

هادی کاظمی: هیچ صنفی مثل هنرمندان پروتکل‌ها را رعایت نکردند

هادی کاظمی بازیگر سینما که با فیلم «سیارک» در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، درباره فعالیت هنرمندان در شرایط کرونایی نکاتی را مطرح کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، هادی کاظمی که امسال با فیلم سینمایی «سیارک» در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، […]

هادی کاظمی بازیگر سینما که با فیلم «سیارک» در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، درباره فعالیت هنرمندان در شرایط کرونایی نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، هادی کاظمی که امسال با فیلم سینمایی «سیارک» در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، روز چهارشنبه ۵ خرداد بعد از اکران این فیلم در پردیس چارسو با اعلام این موضوع که از حضور در این فیلم لذت برده، درخصوص حال و هوای ویژه فیلم مهدی حسینی‌وند به خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: سیارک یک فیلم بسیار صمیمی و باحال بود و از همان ابتدا که وارد اتمسفر فیلم شدیم، همه عوامل شبیه به بچه‌های بومی آنجا شده بودند و این یکی از نکات مثبت کار بود.

این بازیگر در رابطه با حال و هوای قصه این فیلم هم افزود: به نظرم سیارک یک فیلم باشخصیت، با داستانی مینیمال است که قرار نیست قصه عجیب و غریبی بگوید. بعضی اوقات مردم در سینما منتظر قصه‌های عجیب و غریبند که در آنها اتفاقی بیافتد، یا یک تراژدی و ملودرامی در انتهای قصه باشد. ولی این فیلم اصلا این‌طور نیست، یک اثر مینیمال است با قصه ساده خطی که ما بیشتر با بچه‌های این قصه ارتباط می‌گیریم و من خودم به‌شخصه امروز که برای اولین بار در جشنواره فیلم را دیدم، کار را دوست داشتم. البته نه به این خاطر که خودم در آن بازی کردم؛ برعکس، آن بخش‌هایی که خودم بودم را دوست نداشتم!

او با تاکید بر این موضوع که حضور «سیارک» در جشنواره جهانی فیلم فجر به بیشتر دیده‌شدن این فیلم کمک زیادی می‌کند، اضافه کرد: من اسم این جشنواره جهانی را بازار می‌گذارم و معتقدم این جشنواره، حتما به فیلم‌هایی که در آن پخش می‌شود، کمک می‌کند. البته گروه تولید فیلم سیارک به‌قدری مهجور و ساده بود که اصلا انتظار عجیب و غریبی هم نسبت به نتیجه کار نداشتند و مدعی نبودند که این فیلم یک اثر ویژه جشنواره‌ای است.

این بازیگر درباره برگزاری رویدادهای هنری و سینمایی در شرایط کرونایی گفت: در میان صنوفی که در ایران وجود دارد، تنها گروهی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده، سینما، تئاتر، موسیقی و کلا کارهای هنری بوده است. درحالی که حالا تمام صنوف کارهایشان را از سر گرفته‌اند، برخی معتقدند سینما باید متوقف شود.

هادی کاظمی در انتهای صحبت‌هایش ضمن ابراز رضایت از مدل برگزاری جشنواره جهانی فجر گفت: امروز در پردیس چارسو دیدیم که همه چیز با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود و در سالن‌ سینما، همه با فاصله نشسته بودند، البته احساس می‌کنم که آدم‌ها جدا از بحث رعایت پروتکل‌ها، دیگر آن‌چنان رغبت نمی‌کنند با تعداد زیاد در کنار هم بنشینند و فیلم ببینند. در کل من امروز در اینجا مشکلی ندیدم و اگر هم برگزاری جشنواره از نظر برخی خبط و خطا است؛ اشکالی ندارد، بگذارید ما هم یک بار خبط و خطا کنیم!

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار