رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

جمعی از اعضای باشگاه مخاطبان و هنرجویان مسترکلاس‌های سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از تجربه پخش فیلم این کارگاه‌ها بر پرده سینما گفتند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مدیر کارگاه و اعضای باشگاه مخاطبان معتقدند نمایش فیلم مسترکلاس‌های جشنواره تجربه جدیدی است که باید با دریافت […]

جمعی از اعضای باشگاه مخاطبان و هنرجویان مسترکلاس‌های سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از تجربه پخش فیلم این کارگاه‌ها بر پرده سینما گفتند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مدیر کارگاه و اعضای باشگاه مخاطبان معتقدند نمایش فیلم مسترکلاس‌های جشنواره تجربه جدیدی است که باید با دریافت نظرات مخاطبان، نتایج آن ارزیابی شود.

فیلم دو کارگاه «تجربه‌های کارگردانی؛ فیلمساز به مثابه کیمیاگر» با تدریس سیدرضا میرکریمی وکارگاه ژاکو‌ ون دورمال کارگردان صاحب‌نام بلژیکی به همراه مجید اسلامی چهارشنبه ۵ خرداد از ساعت ۱۵:۱۰ در سالن ۲ پردیس چارسو نمایش داده شد.

اتابک نادری تهیه‌کننده فیلم «طرلان» به همراه سیدمحمد حسینی، نویسنده و کارگردان این فیلم سینمایی که در بخش بازار فیلم جشنواره عرضه شده است، از حاضران در مسترکلاس جشنواره بودند. او تجربه برگزاری کارگاه‌های آنلاین را به‌واسطه جشنواره تئاتر فجر دارد و شیوه آنلاین برگزاری این جلسات آموزشی را که با شیوع کرونا مرسوم شده است، در سراسری کردن جریان آموزش به مناطق مختلف کشور و بهره‌برداری رایگان از آن موثر دانسته و پیشنهاد می‌دهد فیلمسازان و سینماگرانی که خود مدرس کارگاه‌ها هستند با حضور در جلسه می‌توانند بهتر و بیشتر پاسخگوی هنرجویان حاضر در کاخ جشنواره باشند.

مهران نعیمی بازیگر سینما و تلویزیون ۲۶ سال دارد و در اولین روز از کارگاه‌های جشنواره سی‌وهشتم حاضر بود. او برای اولین‌بار حضور در مسترکلاس‌های جشنواره جهانی فیلم فجر را تجربه می‌کند و از طریق سایت این رویداد در جریان اخبار قرار می‌گیرد. او می‌گوید تعدادی از کارگاه‌ها را که برایش به لحاظ زمانی و شرایط مقدور باشد انتخاب و در آن‌ها حضور خواهد یافت و جریان گفت‌وگو با مدرسان و پرسش و پاسخ را در صورت حضورشان ترجیح می‌دهد. او بازیگر سریال‌های «نهنگ آبی»، «جشن سربرون» و فیلم‌های «تنگه ابوقریب» و «کارتن خواب» بوده است.

امیر نداف‌فرد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در مسترکلاس سیدرضا میرکریمی با عنوان «تجربه‌های کارگردانی؛ فیلمساز به مثابه کیمیاگر» و ون دورمال حضور داشت. او به پیشنهاد یکی از دوستانش در مسترکلاس‌های جشنواره حضور یافته و معتقد است علی‌رغم زحمات زیادی که بسیاری از هنرمندان می‌کشند، تلاش‌هایشان دیده نمی‌شود.

سمیه ملکی دیگر مخاطب کارگاه‌های اولین روز جشنواره سی‌وهشتم است. او ۴۰ سال دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد انیمیشن است و در اولین تجربه خود در کارگاه‌های آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافته و از طریق صفحات مجازی جشنواره و سایت آن از برگزاری کارگاه‌ها باخبر شده است. وی ابراز امیدواری می کند که شیوه نمایش فیلم و ویدئوی مسترکلاس‌ها با حضور مدرسان ایرانی و بین‌المللی برای هنرجویان و علاقه‌مندان به سینما مفید و موثر باشد.

شادمهر راستین مدیر بخش کارگاه‌های جشنواره نیز در اولین روز از برگزاری این رویداد در سالن ۲ چارسو حضور یافت و ضمن خیرمقدم به هنرجویان گفت: تجربه پخش فیلم مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی هم‌زمان با فضای مجازی روی پرده سینما برای اولین‌بار در کاخ جشنواره انجام می‌شود و برایمان بسیار مهم است که مخاطبان کارگاه‌ها بازخورد و نظرات خود را نسبت به کیفیت برگزاری به ما اعلام کنند.

او بیان کرد: این تجربه اگر مطلوب باشد فرصت خوبی است که بعد از جشنواره نیز ادامه یابد. کارگاه‌ها با دو زبان فارسی توسط سینماگران و مدرسان ایرانی و با ترجمه انگلیسی برای مسترکلاس‌های اساتید خارجی برگزار می‌شود. همچنین از پلتفرم زوم برای ارتباط با آن ها استفاده شده و مستندسازی از همه مراحل نیز صورت گرفته است.

کارگاه‌های آموزشی سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر هر شب با حضور سه مدرس و سینماگر ایرانی و بین‌المللی در ساعت‌های ۲۰:۳۰، ۲۲ و ۲۳:۳۰ در طول برگزاری جشنواره از طریق فضای مجازی تقدیم علاقه‌مندان به سینما می‌شود.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار