رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

احمد بهرامی، کارگردان سینما که با فیلم «دشت خاموش» در بخش جشنواره جشنواره‌های سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر حضور دارد، از علاقه شخصی خود به این فیلم سینمایی گفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، احمد بهرامی کارگردان فیلم تحسین‌شده «دشت خاموش» که اولین اکران رسمی فیلم خود […]

احمد بهرامی، کارگردان سینما که با فیلم «دشت خاموش» در بخش جشنواره جشنواره‌های سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر حضور دارد، از علاقه شخصی خود به این فیلم سینمایی گفت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، احمد بهرامی کارگردان فیلم تحسین‌شده «دشت خاموش» که اولین اکران رسمی فیلم خود را در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در ایران تجربه کرده است، با اعلام این موضوع که دوست داشت برای اولین‌بار فیلمش در ایران اکران شود، درخصوص دلایل عدم حضور این فیلم در جشنواره ملی فجر، به خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: بنا به قوانین دست‌و‌پا‌گیری که متأسفانه در مدل برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر وجود دارد، از آنجا که پروانه ساخت «دشت خاموش» ویدئویی بود، فیلم در فجر ملی پذیرفته نشد اما همان موقع جشنواره ونیز فیلم ما را پذیرفت و در آنجا اکران شد. اما خوشبختانه امسال جشنواره جهانی فیلم فجر چون آن قوانین را نداشت، فیلم را پذیرفت و خوشحالم که بالاخره بعد از یک سال، «دشت خاموش» در ایران اکران شد.

بهرامی که فیلمش در جشنواره‌های بین‌المللی با تحسین و جوایز متعددی روبرو شده، از بازخوردهای کارش در روزهای ابتدایی جشنواره جهانی فجر اعلام رضایت کرد و افزود: از روز نخستِ اکرانِ «دشت خاموش» در جشنواره، دوستانی که فیلم را تماشا کردند، از آن راضی بودند و برخی از دوستان هم گفتند که در دو روز ابتدایی، پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره بوده است. البته باتوجه به اینکه فیلم در جشنواره‌های دیگر هم همینطور بوده، این حجم از استقبال دور از انتظار نبود. هرچند مخاطب ایرانی خیلی سختگیرتر و جدی‌تر است و مطمئنم که نقدهای بینابین هم در مورد فیلم مطرح می‌شود که من از آن‌ها استقبال می‌کنم.

وی با اعلام این موضوع که برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر برای حیات سینما لازم بود، اضافه کرد: در همه جای دنیا مثل ونیز، چین، استرالیا، توکیو و… جشنواره‌ها برگزار شد و هیچ اتفاق بدی هم رخ نداد. در حال حاضر همه ما سوار مترو می‌شویم، به رستوران می‌رویم، مهمانی‌ها برقرار است، اگرچه می‌دانم که باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم، اما این نباید باعث شود که تمام فعالیت‌هایمان را تعطیل کنیم. جشنواره هم از جنس همین فعالیت‌هاست که با حفظ پروتکل‌ها می‌توانیم آن را برگزار کنیم.

این کارگردان درخصوص تجربه تماشای فیلمش در سینماهای جشنواره جهانی فجر نیز افزود: من در سینما آزادی و در پردیس چارسو فیلم را دیدم و در هر دوجا، فضا خیلی شور‌و‌حال داشت. اکثر مردم هم از کار خوششان آمده بود و خیلی راحت با آن ارتباط گرفتند، اگرچه «دشت خاموش» واقعا فیلم سختی است.

احمد بهرامی در انتهای صحبت‌هایش از میزان علاقه‌اش به فیلم خود گفت: من در جشنواره امسال، برای هشتادویکمین بار این فیلم را دیدم و شاید الان خواننده‌هایتان بگویند که چقدر این آدم از خودراضی است! اما هربار تا انتهای فیلم در سالن می‌ایستم و کل کار را می‌بینم، آنقدر که فیلم را دوست دارم، نمی‌توانم از سالن بیرون بیایم.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار