رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند کوتاه «عروسک» به‌کارگردانی الهه اسماعیلی جایزه «بهترین مستند کوتاه بین‌المللی» بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند «هات داکس» کانادا را دریافت کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمی جوانان ایران، مستند کوتاه «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی با دریافت جایزه «بهترین مستند کوتاه بین‌المللی» از بیست و هفتمین جشنواره جهانی مستند […]

مستند کوتاه «عروسک» به‌کارگردانی الهه اسماعیلی جایزه «بهترین مستند کوتاه بین‌المللی» بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند «هات داکس» کانادا را دریافت کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمی جوانان ایران، مستند کوتاه «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی با دریافت جایزه «بهترین مستند کوتاه بین‌المللی» از بیست و هفتمین جشنواره جهانی مستند «هات داکس» کانادا، واجد شرایط رقابت در بخش مستند کوتاه نود و چهارمین دوره آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۲ شد.

در بیانیه هیأت داوران جشنواره آمده:

«هیأت داوران با افتخار جایزه «بهترین مستند کوتاه بین‌المللی» را به عروسک اهدا می‌کند، برای به تصویر کشیدن پرتره‌ای پیچیده و ظریف از یک خانواده که میان سنت و ارزش‌های شخصی خود گرفتار شده‌اند. فیلم‌ساز با نگاه حساس و دقیق خود به ما فیلمی بسیار بسیار غنی از یک تجربه انسانی را به ما ارائه می‌دهد. تجربه‌ای که ممکن است برای یک مخاطب غربی به سادگی قابل قضاوت باشد (اما اینطور نیست)؛ ناراحت کننده، دوست داشتنی و گاهی شوک‌آور؛ این فیلم هیچکس را بی‌تفاوت رها نخواهد کرد.»

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی «هات داکس» کانادا، به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار