رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سیدرضا صائمی منتقد و کارشناس سینما، معتقد است برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر ظرفیتی برای حل یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های کنونی یعنی یأس و افسردگی است و روح دوباره‌ای را می‌تواند به کالبد سینما بدمد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیدرضا صائمی منتقد و کارشناس سینما […]

سیدرضا صائمی منتقد و کارشناس سینما، معتقد است برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر ظرفیتی برای حل یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های کنونی یعنی یأس و افسردگی است و روح دوباره‌ای را می‌تواند به کالبد سینما بدمد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیدرضا صائمی منتقد و کارشناس سینما که به تماشای تعدادی از فیلم‌های ایرانی و خارجی سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نشسته است، درباره فیلم «هلن» ساخته آنتی یوکینن محصول مشترک فنلاند و استونی گفت: این فیلم داستان زندگی یک نقاش فنلاندی در سال‌های دهه ۱۹۲۰ را به تصویر می‌کشد، نقاشی با سبک شاید سوررئالیستی که فردی درون‌گراست و در رابطه عاطفی با یکی از هوادارانش که از او نیز جوان‌تر است، قرار می‌گیرد. این جریان، او را به یک چالش عاطفی دچار می‌کند و بر سبک کارش نیز تأثیر می‌گذارد و به‌دنبال ترک شدن از سوی او، دوباره به یک جریان بازگشت به خویشتن می‌رسد.

وی افزود: «هلن» ذیل فیلم‌های مبتنی بر اگزیستانسیالیستی قرار می‌گیرد و تأکید می‌کند آدم‌ها جوهره‌ای دارند که اگر به درستی کشف شود، جهان خود را در آن شکل می‌دهند و هرگاه در زندگی شکست بخورند، با تکیه بر همان جوهره، خود را بازسازی می‌کنند. فیلم، قاب‌بندی‌های فوق‌العاده‌ای داشت و متناسب با موضوع آن، یعنی نقاشی کمپوزوسیون‌هایی شبیه تابلوهای نقاشی بود.

این منتقد سینما درباره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در شرایط کرونا گفت: اگرچه شاید انگیزه سینماگران در این روزها کمتر باشد، اما همین برگزاری جشنواره فرصتی برای رفع شرایط افسردگی است. ما باید از هر ظرفیتی برای حل بحران‌ها استفاده کنیم و بزرگ‌ترین بحران ما در این روزها یأس و ناامیدی است. قرار گرفتن در فضای جشنواره‌ای، روحی در کالبد سینما می‌دمد اما شاید لازم است جشنواره از نظر محتوایی غنی‌تر باشد و از فیلم‌های جدیدتری که محدود به اروپای شرقی نباشد، دعوت کنیم.

صائمی عنوان کرد: همچنین مرمت فیلم‌های کلاسیک در جشنواره، ایده خیلی خوبی است. این پیشنهاد را هم دارم که جشنواره در مکان دیگری به دلیل شرایط شلوغی و طرح ترافیک برای حضور راحت‌تر مخاطبان و هنرمندان برگزار شود.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار