رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مازیار معاونی کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون پیشنهاد داد با افزایش و تنوع کشورهای شرکت‌کننده در جشنواره جهانی فیلم فجر امکان و فرصت ایجادشده برای آشنایی با سینمای روز دنیا گسترش یابد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مازیار معاونی منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون […]

مازیار معاونی کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون پیشنهاد داد با افزایش و تنوع کشورهای شرکت‌کننده در جشنواره جهانی فیلم فجر امکان و فرصت ایجادشده برای آشنایی با سینمای روز دنیا گسترش یابد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مازیار معاونی منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون که به تماشای چند فیلم حاضر در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از جمله «بن‌بست»، ساخته وینکو میدرندورفر از اسلوونی، صربستان و مقدونیه نشسته است، درباره این اثر در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره توضیح داد: به‌نظرم ۲۵ دقیقه اول فیلم خوب بود اما به دلیل اینکه قصه در همین زمان لو می‌رفت، در یک ساعت بعد، دیگر حرفی برای گفتن نداشت. ضمن این‌که گوش ما به زبان روسی نامانوس است اما این اثر زیرنویس حرفه‌ای داشت.

وی درباره کیفیت برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی کشورهای مختلفی با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما به‌نظرم تفکیک بخش ملی و بین‌الملل در ۵ دوره اخیر جشنواره فیلم فجر اتفاق بسیار خوبی بود و نتایج مثبتی داشته است. باتوجه به بافت متفاوت این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌ها و باتوجه به این‌که اکران خارجی در کشورمان نداریم، جشنواره جهانی فیلم فجر امکان آشنایی با سینمای روز دنیا را فراهم می‌کند. به شرط آن‌که تنوع کشورهای شرکت‌کننده بیشتر شود. برای مثال در جدول نمایش‌های امسال، فیلم‌های اروپای شرقی در میان آثار خارجی سهم بیشتری داشتند.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار