رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سومین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی پایان یافت که فیلم‌های ایرانی همچنان پرمخاطب و ملاقات‌های بازار مجازی فیلم پرشمار بودند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر،‌ در سومین روز از جشنواره ۳۳ فیلم بلند داستانی و مستند و دو باکس فیلم کوتاه در […]

سومین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی پایان یافت که فیلم‌های ایرانی همچنان پرمخاطب و ملاقات‌های بازار مجازی فیلم پرشمار بودند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر،‌ در سومین روز از جشنواره ۳۳ فیلم بلند داستانی و مستند و دو باکس فیلم کوتاه در سالن‌های مختلف سینماهای چارسو، کانون و آزادی روی پرده رفتند. همچون روزهای گذشته، فیلم‌های ایرانی جدول نمایش، مانند «میجر» ساخته احسان عبدی‌پور بیش از دیگر فیلم‌ها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

«دختر لر» و «آن سوی آتش» جزو فیلم‌های کلاسیک مرمت‌شده‌ای بودند که مخاطبان جشنواره در روز سوم به تماشای آن‌ها نشستند. میترا حجار در جلسه نمایش «دختر لر» ساخته اردشیر ایرانی پیرامون شخصیت اصلی این فیلم گفت: خانم سامی‌نژاد را با وعده ثبت شدن نامش در تاریخ به‌عنوان اولین بازیگر زن ایرانی، فریب می‌دهند و این نقش را بازی می‌کند، اما بعد از جدایی از همسرش و بازگشت به ایران، مورد غضب مردم ایران، حتی خانواده و نزدیکانش قرار می‌گیرد.

رخشان بنی‌اعتماد و جهانگیر کوثری از مهمانان روز سوم بودند که فیلم «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» به کارگردانی حبیب احمدزاده را در سالن پنج چارسو تماشا کردند.

همایون ارشادی، حمید فرخ‌نژاد، ستاره اسکندری، میترا حجار، مجید رجبی‌معمار، کوروش سلیمانی، تورج اصلانی و حسن زاهدی از دیگر هنرمندان حاضر در روز سوم جشنواره بودند.

پس از مجید مجیدی که روایتی دست اول درباره اتهام سیاه‌نمایی علیه فیلم اول کارنامه خود و حمایت شهید آوینی از فیلم «بدوک» ارائه داد، در یکی از کارگاه‌های روز سوم جشنواره، با حضور کیانوش عیاری، این فیلمساز هم از انتقاد محمد بهشتی نسبت به این شاخه و آن شاخه پریدنش برای ساخت فیلم و علاقه‌اش به عدم تکرار یک کار گفت. این فیلمساز همچنین از یک راز در ارتباط با ایده گرفتن از قصه «سووشون» سیمین دانشور پرده برداشت که در نوع خود شنیدنی بود.

همچنین در این روز ستاره اسکندری سه فیلم «حافظ برادر» به کارگردانی فرید کاراهان، «هیولا» ساخته تام سالیوان و «فلینی‌شهر» به کارگردانی سیلویا جولیتی را برای مخاطبان معرفی کرد.

بازار فیلم سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر هم پررونق بود و براساس آخرین آمار ثبت‌شده در پلتفرم برگزاری این رویداد،‌ بیش از هزار قرار ملاقات میان شرکت‌کنندگان در بازار فیلم تنظیم شد. این ملاقات‌ها رو به افزایش است و از میان این تعداد، تنها در دو روز اول بیش از ۸۰ قرار ملاقات برگزار شده است.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار