رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

بازار فیلم سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از روز ۵ خرداد کار خود را آغاز کرده و فیلمسازان ایرانی حاضر در این بازار می‌توانند فیلم خود را به طیف گسترده‌ای از فعالان سینمایی دنیا به‌صورت رایگان بدون نیاز به نصب نرم‌افزار ارائه کنند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی […]

بازار فیلم سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از روز ۵ خرداد کار خود را آغاز کرده و فیلمسازان ایرانی حاضر در این بازار می‌توانند فیلم خود را به طیف گسترده‌ای از فعالان سینمایی دنیا به‌صورت رایگان بدون نیاز به نصب نرم‌افزار ارائه کنند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، باتوجه به شرایط موجود و عدم امکان برگزاری فیزیکی بازار فیلم، امسال بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر به صورت مجازی و در قالب دو بخش «اکران آنلاین فیلم» و «ملاقات‌های آنلاین» برگزار می‌شود.

در بخش اکران آنلاین فیلم، ۸۵ فیلم ایرانی شامل ۵۹ فیلم بلند و ۲۶ فیلم کوتاه حضور دارند و بیش از ۲۰۰ مهمان بین‌المللی شامل مهمانان جشنواره، داوران، خریداران و دیگر فعالان حوزه فیلم و جشنواره به تمامی این فیلم‌ها در پلتفرم سیناندو دسترسی دارند.

در دو روز اول بازار فیلم، بیش از ۱۰۰ نمایش آنلاین توسط مهمانان بین‌المللی جشنواره صورت گرفت و این نمایش‌ها همچنان ادامه دارد. مهمانان جشنواره و خریداران خارجی در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت مستقیم با فیلمسازان و یا پخش‌کنندگان آن‌ها در ارتباط باشند. این امکان فرصت بسیار خوبی برای فیلمسازان ایرانی است تا بتوانند فیلم خود را به طیف گسترده‌ای از فعالان سینمایی دنیا، به صورت رایگان و در یک فضا ارائه کنند.

«ملاقات‌های آنلاین»، یک پلتفرم آنلاین به‌نام دلیگیت سلکت است که در قالب آن، تمامی شرکت‌کنندگان بازار جشنواره شامل صاحبان آثار فیلم‌های ایرانی، خریداران بین‌المللی، مهمانان جشنواره و دیگر فعالان بین‌المللی این حوزه امکان ارتباط با یکدیگر را دارند. این شرکت‌کنندگان می‌توانند لیستی از تمامی شرکت‌کنندگان بازار را مشاهده کرده و یا فرد موردنظر خود را جستجو کنند.

همچنین امکان جستجوی شرکت‌کنندگان بر اساس کشور، حوزه فعالیت، سمت و یا شرکت وجود دارد. به‌طور مثال، اگر فیلمسازی به دنبال پخش‌کنندگان بین‌المللی و برنامه‌ریز جشنواره‌های اروپایی باشد، به‌راحتی می‌تواند در این پلتفرم، فرد موردنظر خود را پیدا کند و با او قرار ملاقات بگذارد.

همچنین افراد می‌توانند با توجه به ساعت محلی کشور و زمان آزاد خود، درخواست‌ها را رد و یا قبول و یا به زمان دیگری منتقل کنند. تمامی قرار ملاقات‌ها به‌صورت آنلاین و تماس ویدئویی در خود پلتفرم بازار انجام می‌گیرد و افراد نیاز به نصب هیچ نرم‌افزار و یا افزونه خاصی ندارند.

تاکنون بیش از هزار قرار ملاقات میان شرکت‌کنندگان در این بازار تنظیم شده است. این ملاقات‌ها رو به افزایش است و از میان این تعداد، تنها در دو روز اول بیش از ۸۰ قرار ملاقات برگزار شده است.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار