رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

یوسف تیموری بازیگر سینما که فیلم «شهربانو» با بازی او در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید، نکاتی را درخصوص این فیلم و فعالیت سینماها بعد از گذار از پیک کرونا، مطرح کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تیموری که امسال با فیلم سینمایی […]

یوسف تیموری بازیگر سینما که فیلم «شهربانو» با بازی او در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید، نکاتی را درخصوص این فیلم و فعالیت سینماها بعد از گذار از پیک کرونا، مطرح کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تیموری که امسال با فیلم سینمایی «شهربانو» در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، روز چهارشنبه ۵ خرداد بعد از اکران این فیلم در پردیس چارسو با بیان این نکته که از تجربه همکاری مجدد با مریم بحرالعلومی در این فیلم راضی است و نتیجه کار را خیلی دوست داشته، به خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: باتوجه به اینکه قبلا با خانم بحرالعلومی کار کرده بودم و می‌دانستم برای این کار چقدر وقت صرف کرده بود، وقتی بازی در آن را پیشنهاد کرد، پذیرفتم. من در سن‌و‌سالی هستم که بیشتر می‌خواهم نقش‌های متفاوت را تجربه کنم و این فیلم هم یکی از همان سبک کارهاست. امروز که فیلم را روی پرده دیدم، حس کردم «شهربانو» ریتم خیلی خوبی دارد و همه بازیگران در آن عالی بازی کرده بودند، بالاخص خانم جعفری و همین‌طور خانم صدر عرفایی که به‌عنوان شخصیت اصلی داستان، روند شکستن کاراکتر را به خوبی به نمایش گذاشت و ما مسیری را که یک مادر تلنگر می‌خورد و شکسته می‌شود، به خوبی در فیلم دیدیم.

او افزود: همه چیز در این فیلم کاملا حفظ شده بود و از صفر تا صد ماجرا از نظر ریتم به زیبایی و به درستی درآمده بود. به‌طور کلی؛ فیلم، ریتم و روندی که از ابتدا برایش ترسیم شده بود، از نظر کارگردانی و از نظر بازیِ شخصیت اصلی داستان، به خوبی طی کرد.

این بازیگر با ابراز امیدواری درخصوص بیشتر دیده شدنِ فیلم «شهربانو» در بخش مسابقه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اضافه کرد: امیدوارم برای همه کارهای ایرانی که در جشنواره حضور دارند، اتفاقات خوبی بیافتد و دیده شوند و ما هم به‌عنوان مخاطب، کارهای خوبی را در جشنواره ببینیم. نه فقط برای این فیلم، برای همه کارها آرزوی موفقیت می‌کنم و دوست دارم که فیلمسازان برای هر قشر و سلیقه‌ای فیلم‌های خوب و باکیفیت بسازند تا آن قشر را از نظر روانی ارضا کنند.

بازیگر فیلم «شهربانو» درباره برگزاری رویدادی مثل جشنواره جهانی فجر در شرایط کرونایی گفت: امروز در پردیس چارسو دیدیم که پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت می‌شود و به‌نظرم این قبیل رویدادها باید به‌همین‌ترتیب و به‌صورت کنترل‌شده برگزار شود، چون اگر این اتفاق نیافتد، سینما کم‌کم از بین می‌رود. نه فقط ایران، در کل دنیا این مشکل به وجود آمده و سینما خیلی ضربه خورده است، در خارج از کشور، بعضی از تهیه‌کننده‌ها و فیلمسازان، آثارشان را به شبکه‌های پخش اینترنتی مثل «نتفلیکس» دادند و خیلی‌ها هم این کار را نکردند و منتظرند که شرایط نرمال شود و فیلم‌هایشان در سینماها اکران شود. در ایران هم همین اتفاق افتاده و خیلی از فیلم‌ها باوجود اینکه از طرف شبکه نمایش خانگی و وی‌او‌دی‌ها خریدار دارد، اما فیلمسازان هنوز دست نگه داشته‌اند تا شاید گشایشی رخ دهد و فیلم‌ها در سینما اکران شود.

تیموری صحبت‌هایش را این‌طور به پایان رساند: من در حال حاضر چند فیلم آماده پخش دارم که در آنها، نقش‌های متفاوتی داشتم. خودم دوست دارم که این آثار را برای اولین‌بار روی پرده سینما ببینم، چون احساس می‌کنم زحمتی که برای کارهای سینمایی کشیده شده، روی پرده سینما بهتر دیده می‌شود. امیدوارم معضل بیماریِ کرونا که الان نزدیک به دو سال است دنیا را درگیر خودش کرده، زودتر از بین برود و همه چیز به روال عادی برگردد.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار