رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

محمود کلاری، مدیر فیلمبرداری و بازیگر سینما، فردریک مر، سینماگر سوئیسی و کامیار محسنین، مدیر ارتباطات بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در روز پنجم این رویداد، تجربه‌های خود را با هنرجویان سینما درمیان می‌گذارند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمود کلاری در کارگاه «تجربه‌های فیلمبرداری؛ از […]

محمود کلاری، مدیر فیلمبرداری و بازیگر سینما، فردریک مر، سینماگر سوئیسی و کامیار محسنین، مدیر ارتباطات بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در روز پنجم این رویداد، تجربه‌های خود را با هنرجویان سینما درمیان می‌گذارند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمود کلاری در کارگاه «تجربه‌های فیلمبرداری؛ از محدودیت تا خلاقیت»، بخش دوم کارگاه فردریک مر از سوئیس با عنوان «همیشه جای کشف هست» و کامیار محسنین با حضور در مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، میزبان علاقه‌مندان به سینما و هنرجویان خواهند بود. این کارگاه‌های مجازی به ترتیب از ساعت ۲۰:۳۰، ۲۲ و ۲۳:۳۰ از طریق صفحات اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره، سایت جشنواره پخش می‌شود و برای عموم علاقه‌مندان به سینما به صورت رایگان در دسترس است. شادمهر راستین مدیریت بخش کارگاه‌ها را برعهده دارد و سحر عصرآزاد به‌عنوان کارشناس در این بخش حاضر است.

همچنین هر روز فیلم دو کارگاه اول در نخستین سانس سالن شماره ۲ پردیس چارسو اکران می‌شود که برای تماشای آن باید از سایت سینماتیکت بلیت تهیه‌ شود.

محمود کلاری، متولد  ۱۳۳۰ در تهران است، او با گذراندن دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی در نیویورک و استخدام در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس فعالیت هنری را آغاز کرد. او سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۶۳ با عکاسی فیلم «شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی تجربه کرد.

او عنوان نویسندگی و کارگردانی دو فیلم «رقص با رویا» و «ابر و آفتاب» را در کارنامه کاری خود دارد. «سرب»، «مادر»، «ای ایران»، «سارا»، «از کرخه تا راین»، «لیلا»، «دلشدگان»، «قرمز»،«درخت گلابی»، «مرگ ماهی»، «برف روی کاج‌ها»، بمب یک عاشقانه»، «خوک» و … عنوان برخی از آثاری است که این هنرمند باتجربه، مدیریت فیلمبرداری آن‎ها را برعهده داشته است.

این سینماگر بین‌المللی و پرافتخار، تندیس یک عمر دستاورد هنری از جشنواره دوبلین ایرلند، قورباغه نقره‌ای و نامزدی قورباغه طلایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی کمرایمیج لهستان را برای «جدایی نادر از سیمین»، دریافت جایزه اومبای طلایی برای فیلم «ابر و آفتاب» از جشنواره بین‌المللی فیلم ماردل پلاتا آرژانتین و جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر در دوره‌های مختلف را دریافت کرده است.

فردریک مر از سوئیس از سال ۲۰۰۹، مدیر سینماتک سوئیس در لوزان است و از سال ۲۰۱۷، مسئولیت ریاست فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیاپ را برعهده دارد. مر چند فیلم داستانی کوتاه و نیمه‌بلند و مستند برای تلویزیون سوئیس کارگردانی کرده و به‌عنوان روزنامه‌نگار در چند روزنامه، مجله و برنامه‌ رادیویی عمدتاً در زمینه‌های فیلم و فرهنگ کار کرده است. او در سال ۱۹۹۲ یکی از چهار بنیان‌گذار باشگاه فیلم «فانوس خیال» بود و تا سال ۲۰۰۵ مدیریت آن را به‌طور اشتراکی برعهده داشت. او در سال ۲۰۰۵، به‌عنوان مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو منصوب شد و تا سال ۲۰۰۹، آن را برگزار کرد.

کامیار محسنین، متولد ۱۳۵۰ در تهران، دانش‌آموخته مهندسی برق ــ گرایش کنترل در دانشگاه صنعتی شریف است. پس از همکاری به‌عنوان منتقد و مترجم با مجلات سینمایی و نشریات فیلم‌خانه ملی، برنامه تلویزیونی «سینمای ۹۰» را در سال ۱۳۷۵در مقام محقق و یکی از خالقان برنامه آغاز کرد. او نخستین کتابش، «جیمز باند، سی‌و‌پنج سال با یک پدیده»، را در سال ۱۳۷۶در مقام یکی از دو نویسنده اثر منتشر کرد.

محسنین فعالیت در سمت مسئول تحقیقات را در سال ۱۳۷۷ در امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد. از آن زمان، او در سازمان‌دهی رویدادهایی سینمایی چون جشنواره فیلم فجر، بازار فیلم ایران، جشنواره کودک و نوجوان، کیش، شهر و … و انتشار کتاب‌های انگلیسی‌زبان «منتخب فیلم‌های ایرانی سال»، «راهنمای بازار فیلم ایران» و… مشغول به کار بوده است. محسنین در دوره‌های مرتبط با تاریخ سینما تدریس کرده و در راهنمای بین‌المللی سینما، مجلات سینمایی داخلی و خارجی، روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در مقام منتقد حضور داشته است. او فعالیتش به‌عنوان مدیر ارتباطات بین‌الملل را از دوره سی‌وچهارم جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز کرد.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار