رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در چهارمین روز، میزبان هنرمندان، مدیران سینمایی، یکی از اعضای شورای شهر و منتقدان شناخته‌شده‌ای بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر،‌ در چهارمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۳۶ فیلم بلند داستانی و مستند و سه باکس فیلم کوتاه […]

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در چهارمین روز، میزبان هنرمندان، مدیران سینمایی، یکی از اعضای شورای شهر و منتقدان شناخته‌شده‌ای بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر،‌ در چهارمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۳۶ فیلم بلند داستانی و مستند و سه باکس فیلم کوتاه در سالن‌های مختلف سینماهای چارسو، کانون و آزادی روی پرده رفتند.

در این روز مانند روزهای گذشته سه کارگاه برای مخاطبان برگزار شد که همچنان مورد استقبال علاقه‌مندان به سینما بود. نرگس آبیار در کارگاه مجازی «تجربه‌های کارگردانی/ نگاه زنانه در فیلمسازی» به غالب بودن نگاه مردانه در سینما انتقاد کرد و گفت: به اندازه کافی، شاهد نگاه مردانه در همه سطوح بوده‌ایم و بهتر است به همان اندازه، نگاه زنانه تقویت شود؛ این نگاه که جزئی‌نگر است، لایه‌های زیرین وقایع را می‌بیند و تفسیری جدید از جهان ارزشمند است.

فردریک مر، مدرس یکی دیگر از مسترکلاس‌های جشنواره هم که قرار بود درباره تاریخ و فیلم‌های سینمای سوئیس صحبت کند گفته های خود را با این جمله که سینمای سوئیس وجود ندارد، آغاز کرد. البته این فیلمساز در ادامه توضیح داد که کشور سوئیس دارای سه بخش آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی‌ زبان است و به همین دلیل سینمای مشخصی به معنای واقعی ندارد. زیرا سینما در هر یک از این بخش‌ها به تناسب کشورهای هم‌زبان با خود پیشرفت کرده است.

سعید رجبی فروتن، حبیب ایل‌بیگی، محمدرضا فرجی، مسعود نجفی، حمید سیدی، الهام فخاری، هوشنگ گلمکانی، سعید فیروزآبادی، پرویز پرستویی، فرشته صدر عرفایی، یوسف تیموری، امیریل ارجمند، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، سامان صفاری و … از جمله مهمانان چهارمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر بودند.

در این روز دو نشست خبری هم برگزار شد که اولین نشست به فیلم «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی اختصاص داشت. نکته جالب توجه این نشست، حضور امیریل ارجمند بازیگر سینما به‌عنوان آهنگساز فیلم بود. در این نشست بهرنگ علوی به سالروز تولد امیر نادری نویسنده و کارگردان مشهور سینما اشاره کرد و پژمان تیمورتاش نویسنده فیلم هم گفت که «شهربانو» (با بازی فرشته صدرعرفایی) از فیلم‌نامه ای که او نوشته بود، پیشی گرفته است.

نشست خبری فیلم «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» به کارگردانی حبیب احمدزاده، دومین نشست خبری چهارمین روز جشنواره بود که پرویز پرستویی با حضور در این نشست تأکید کرد که قصد شعار دادن ندارد و سال‌هاست که به عشق مردم و برای مردم کار می‌کند.

الهام فخاری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، ضمن بازدید از سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، دیداری با دبیر جشنواره داشت و از احتمال امضای تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر انتخاب کاخ جشنواره و دستورالعمل‌هایی جهت حمایت از این رویداد خبر داد.

سعید فیروزآبادی، محقق و مترجم پیشکسوت در پرزنت فیلم «سفر هوایی من به ایران» ساخته والتر میتل هولتسر  بیان کرد که کارگردان این فیلم، اولین فردی بوده که در ایران سفر هوایی را تجربه کرده است و از دماوند تصاویر فوق‌العاده‌ای دارد. او می‌گوید وظیفه مرکز اسناد و کتابخانه ملی است که دریافت این عکس‌ها را پیگیری کند.

هوشنگ گلمکانی هم که به پردیس سینمایی چارسو آمده بود، پیش از نمایش فیلم «سفر سنگ»، این فیلم را معرفی کرد. میترا حجار، بازیگر سینما، در مراسم معرفی فیلم‌های «دیوار صوتی» و «سفر سنگ» حضور داشت.

نکوداشت یاد اشکان منصوری در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، یکی دیگر از مراسم‌های برگزارشده در چهارمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر بود. در این مراسم، برادر اشکان منصوری طی تماسی تلفنی از پرسش‌های بسیاری که در ذهن‌شان پیرامون دلیل مرگ این روزنامه‌نگار شکل گرفته است، سخن گفت.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار