رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«قند پارسی» در فصل جدید خود و بعد از پایان بوستان سعدی به داستان‌ها و حکایت‌های مرزبان نامه می پردازد. به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «قندپارسی» برنامه ای است که با زبان ساده و لحنی شیرین اشعار و متون کهن ادبیات فارسی را  روایت می کند. امیرحسین مدرس، راوی حکایت های کهن «قند […]

«قند پارسی» در فصل جدید خود و بعد از پایان بوستان سعدی به داستان‌ها و حکایت‌های مرزبان نامه می پردازد.

به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «قندپارسی» برنامه ای است که با زبان ساده و لحنی شیرین اشعار و متون کهن ادبیات فارسی را  روایت می کند.

امیرحسین مدرس، راوی حکایت های کهن «قند پارسی» است که این بار به سراغ شیرینی قند پارسی در «مرزبان نامه» رفته است.

یکی از مهم ترین و بارزترین ویژگی های آثار روایی کهن ادبیات فارسی (نظم و نثر) تصویرکردن و نشان دادن مفاهیم اخلاقی، سیاسی به صورت روایت در شکل های گوناگون حکایت، تمثیل و لطیفه است.

مرزبان نامه، کتابی در پند، امثال و حکم و مسائل گوناگون اخلاقی، ‌اجتماعی و در قالب داستان‌هایی دل انگیز از زبان وحوش و طیور است و از لحاظ موضوع با کلیله و دمنه شباهت دارد.
اصل آن را مرزبان بن رستم بن شروین، ‌از شاهزادگان آل باوند در اواخر سده ۴ ق به زبان قدیم طبرستان نوشت. بعدها این کتاب دو بار به فارسی دری ترجمه شد.
برنامه «قندپارسی» با هدف پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و روایت داستان هایی پندآموز از متون کهن، هر روز از شنبه تا چهارشنبه  ساعت ۱۳:۳۰ با اجرا و کارشناسی امیرحسین مدرس و تهیه کنندگی ساریا چهری از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا پخش می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار