رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مراسم افتتاح پردیس سینمایی «عصرجدید» گرگان به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور عصر روز یکشنبه ۹ خرداد برگزار شد. به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، آیین افتتاح پردیس سینمایی «عصر جدید» گرگان روز گذشته ۹ خرداد ماه با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری، حسن صادقلو استاندار گلستان، […]

مراسم افتتاح پردیس سینمایی «عصرجدید» گرگان به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور عصر روز یکشنبه ۹ خرداد برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، آیین افتتاح پردیس سینمایی «عصر جدید» گرگان روز گذشته ۹ خرداد ماه با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری، حسن صادقلو استاندار گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گلستان و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمود خواجه‌نژاد مدیرکل حوزه هنری گلستان، حمید قره‌داغی معاون اداری-مالی حوزه هنری، محمد ملک ثابت مدیرکل امور حقوقی حوزه هنری، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز و سایر مسوولین و هنرمندان این استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود خواجه‌نژاد مدیرکل حوزه هنری استان گلستان به تکمیل احداث پروژه پردیس سینمایی ۴ سالنه «هجرت گنبد» تا پایان سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

انتقاد معاون سینمایی حوزه هنری از رفتار تلویزیون در قبال سینما

در ادامه حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری ضمن ابراز امیدواری برای شکوفایی سینماهای حوزه هنری با توسعه زیرساخت‌ها در استان‌های مختلف، سه مانع اصلی برای رونق سینمایی کشور را ویروس کرونا، نبود تمایل صاحبان آثار به اکران آثارشان در شرایط موجود و کاهش تبلیغات آثار سینمایی در رسانه ملی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان صداوسیما تبلیغات آثار سینمایی از سر گرفته شود.

معاون سینمایی حوزه هنری از ارایه طرح حمایت از آثار سینمایی و زنجیره توزیع سینمای ایران به سازمان سینمایی کشور برای برون‌رفت از وضعیت رکود اکران در سینماها خبر داد و گفت: این طرح در معاونت توزیع سازمان سینمایی حوزه هنری طراحی و با آقای انتظامی، رییس سازمان سینمایی کشور مطرح شد و ایشان هم موافقت اولیه خود را اعلام کردند.

وی در ادامه گفت: این طرح بسته‌ای تشویقی برای صاحبان آثار است تا با استفاده از سرمایه در گردش به جای تخصیص یارانه دولتی به تعداد محدودی فیلم با رویکرد عادلانه و رقابتی، زمینه افزایش تقاضا برای اکران و بازگشت سرمایه صاحبان آثار فراهم شود.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری افزود: ما آمادگی داریم تمامی ظرفیت‌های توزیعی حوزه هنری را برای عادی‌سازی شرایط و عبور از دوران گذار تعطیلی سینما تا بازگشت کامل مخاطب و احیای چرخه اکران به کار گیریم.

جعفریان با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ فیلم پشت صف اکران بیان داشت: اجرای این طرح برای حداقل ۲۰ فیلم برنامه‌ریزی شده و از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد تا هم زمینه حضور مجدد مخاطب در سینما فراهم شود و هم از صف شلوغ اکران سینماها کم کرد.

نمایش فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای در سالن‌های حوزه هنری

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پخش رویش توسط سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: وجود پردیس‌های چند سالنه حوزه هنری در استان‌ها در کنار راه‌اندازی پخش تخصصی آثار هنرمندان جوان امکانی را فراهم می‌آورد تا فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تولید شده هم فرصت اکران پیدا کنند.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری ادامه داد: در این پخش اولا ایجاد شرایطی برای عرضه آثار فیلمسازان جوان و کمک به رشد آن‌ها در مسیر معرفی به سینمای حرفه‌ای و دوم اینکه رسیدن این آثار به مخاطب واقعی به دور از ایجاد سینمای محفلی، محور کلی است. امیدواریم تحقق این پخش در کنار برگزاری رویدادهای آموزشی و پاتوق‌های فرهنگی فرصت مناسبی برای استعدادیابی و رشد فیلمسازان جوان در استان‌ها ایجاد کند.

سپس غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ضرورت پیش‌بینی مکانی به عنوان پاتوق هنرمندان گلستان اشاره کرد و گفت: این مکان‌ها علاوه بر افزایش وحدت بین هنرمندان و تقویت گفتگوهای هنری موجب اعتلای روزافزون هنر در استان و شکوفایی استعدادهای نوظهور می‌شود.

در انتهای این مراسم از دست‌اندرکاران و کارکنان پردیس سینمایی عصر جدید گرگان که در ساخت و توسعه این سینما مشارکت داشتند، قدردانی به عمل آمد.

پردیس سینمایی «عصر جدید» گرگان با برخورداری از ۵ سالن مجهز با ظرفیت‌های ۳۰۰، ۱۵۶، ۷۲، ۷۲ و ۲۵ نفره، مجهزترین پردیس سینمایی شمال کشور است. توسعه این سینما در سال ۹۸ آغاز شد و ضمن بازسازی کامل آن، به‌روزرسانی تجهیزات صوتی و نمایشی، تعویض کامل صندلی‌های فرسوده، احداث سالن ویژه کودک و فودکورت از دیگر بخش‌های این طرح بود.

موسسه بهمن سبز در فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در ۱۳ استان و ۱۹ شهر، ۲۲ سینما را مورد بازسازی و توسعه کامل قرار داد. در این فاز که هم اکنون به پایان رسیده است، جمعا ۱۰ سالن بازسازی و ۳۷ سالن جدید به ناوگان سینماهای ایران اضافه و حدود ۱۲ هزار صندلی تجهیز شده است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار