رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهمانان ویژه پنجمین روز از سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بودند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در پنجمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر‌ آثار سینمایی، مستند و کوتاه در ۴۰ سانس مختلف در سالن‌های پردیس چارسو، سینما آزادی و […]

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهمانان ویژه پنجمین روز از سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بودند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در پنجمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر‌ آثار سینمایی، مستند و کوتاه در ۴۰ سانس مختلف در سالن‌های پردیس چارسو، سینما آزادی و سینما کانون به نمایش درآمدند.

در این روز، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ متشکل از حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، بیژن نوباوه؛ نایب‌رئیس، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، حجت‌الاسلام حسین جلالی، زهره‌سادات لاجوردی، سیدمجتبی محفوظی، امیرحسین بانکی پورفر و عباس سرمست ضمن بازدید از فضای جشنواره، دیداری با محمدمهدی عسگرپور داشتند.

پیروز حناچی، احمد مسجد جامعی، بهمن حبشی، مجید مجیدی، شاهرخ فروتنیان، بهرام افشاری و … از دیگر مهمانان روز پنجم جشنواره جهانی فیلم فجر بودند.

مسئولان جشنواره در پنجمین روز، خبرهای خوشی از سانس‌های فوق‌العاده برای مخاطبان داشتند و براین اساس، به دلیل استقبال تماشاگران سه فیلم «صحنه زنی»، «بوتاکس» و «دشت خاموش» به سانس فوق العاده رسیدند.

در این روز، دو نشست خبری برای فیلم‌های «صحنه‌زنی» و «گیسوم» برگزار شد که در نشست فیلم «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی، پیام احمدی‌نیا بازیگر فیلم اظهار کرد: ما صحنه‌ای داشتیم که در آن زد و خورد اتفاق می‌افتاد و در این صحنه بهرام افشاری واقعاً من را کتک می‌زد و این بخش برایم به یاد ماند.

حضور بهرام افشاری و طرفدارانش که برای دیدن او، با خرید بلیت فیلم «صحنه‌زنی» به پردیس چارسو آمده بودند، یکی دیگر از حاشیه‌های جذاب روز پنجم بود.

شاهرخ فروتنیان، بازیگر فیلم «گیسوم» در نشست این فیلم گفت: در زمانه عشق‌های ناپایدار، «گیسوم» قصه‌ای دوست‌داشتنی دارد. امیدوارم حال خوشِ من نسبت به این فیلم از کار برداشت شده باشد.

تورج اصلانی هم در مسترکلاس «تجربه‌های تولید مشترک؛ مسیر صنعتی شدن» به مخاطبان این کارگاه درباره تولید مشترک گفت: وقتی قصد داریم یک فیلمساز بزرگ خارجی را برای تولید فیلم به ایران دعوت کنیم درست مثل این است که بخواهیم رونالدو را به ایران دعوت کنیم و در زمین گل کوچک توپ بزند! متأسفانه نوع محصولات سینمایی و ویترین ما کم است.

محمود کلاری هم در کارگاه «تجربه‌های فیلمبرداری/ از محدودیت تا خلاقیت» درباره تکراری شدن برخی مناسبات و روابط میان ایرانی‌ها با اشاره به فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت: در صحنه‌ای لیلا حاتمی در راه‌پله به حمل‌کننده‌های پیانو می‌گوید دو طبقه آمده‌اید و آن‌ها می‌گویند سه‌طبقه و آخر سر می‌گویند حرف هم را نمی‌فهمیم، مخاطب خارجی سریع متوجه می‌شود که شاهد تقابل دو طبقه اجتماعی است که اساساً حرف همدیگر را نمی‌فهمند اما این برای مخاطب ایرانی قابل فهم نیست چراکه این مناسبات را از نزدیک تجربه کرده است.

معرفی فیلم «بدوک» با حضور مجید مجیدی کارگردان این فیلم، یکی از دیگر اتفاقات مهم روز پنجم جشنواره بود. مجیدی با بیان این‌که یکی از رسالت‌های سینماگران این است که مرهم آلام و دردهای مردم کشورشان باشند، گفت: خیلی وقت‌ها که نقدی می‌شود، مسئولان برنمی‌تابند و این موضوع پسندیده نیست، اما وظیفه سینماگر، نقد و تسهیل‌کنندگی است و او باید زوایای پنهان را نشان بدهد.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار