رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مجله موسیقی رادیویی «نیستان» در برنامه امشب دوشنبه ۱۰ خرادماه ۱۴۰۰ وضعیت معیشت استاد خالو قنبر راستگو ـ نوازنده ساز جفتی ـ را پیگیری می‌کند. این روزها کلیپی از زندگی استاد قنبر راستگو، نوازنده برجسته هرمزگانی موسیقی کشور از وضعیت نامناسب خانه‌اش در شهرستان میناب و صحبت‌هایش مبنی بر سختی گذراندن امورات زندگی‌اش دیگر از […]

مجله موسیقی رادیویی «نیستان» در برنامه امشب دوشنبه ۱۰ خرادماه ۱۴۰۰ وضعیت معیشت استاد خالو قنبر راستگو ـ نوازنده ساز جفتی ـ را پیگیری می‌کند.

این روزها کلیپی از زندگی استاد قنبر راستگو، نوازنده برجسته هرمزگانی موسیقی کشور از وضعیت نامناسب خانه‌اش در شهرستان میناب و صحبت‌هایش مبنی بر سختی گذراندن امورات زندگی‌اش دیگر از مرزهای کشورمان خارج شده و سر از رسانه‌های خارجی درآورده است.

بر همین اساس مجله موسیقی رادیویی «نیستان» در بخش اطلاع رسانی و اخبار موسیقی ضمن گفت‌وگو با استاد خالو قنبر راستگو نوازنده ساز جفتی، وضعیت معیشت وی را پیگیری می‌کند.

قنبر راستگو، معروف به خالو قنبر از برجسته‌ترین نوازندگان موسیقی جنوب ایران است. وی که نامش در فهرست میراث معنوی کشور ثبت‌شده بارها در داخل و خارج کشور به روی صحنه رفته و عنوان و افتخار کسب کرده است.

همچنین در بخش گفتگوی برنامه «نیستان» دوشنبه ١٠ خرداد، محمد علی مرآتی؛ دکترای موسیقی شناسی اقوام و استاد دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران، موسیقی در قرون وسطی و جهان اسلام و موسیقی دوران اسلام و تجلی علم و هنر را بررسی می‌کند.

در بخش تازه‌های موسیقی، فرنوش تدین به معرفی آلبوم «کنسرت زمستان» اثری از علی کاظمی و گروه تارک با صدای مهدی امامی می‌پردازد.
علی کاظمی و مهدی امامی در ادامه‌ همکاری‌هایشان، دی‌ماه سال ۱۳۹۸ با همراهی نوازندگانِ گروه تارَک کنسرتی با عنوانِ «زمستان» در تالار رودکی برگزار کردند که مورد توجه علاقه‌مندان موسیقی و آوازِ کلاسیک ایرانی قرار گرفت.
در بخش موسیقی از ایده تا اجرا، کیوان ساکت به بخش دوم آموزش و اجرای چگونگی قرار گرفتن گوشه‌ها و مقام‌ها در گام دستگاه چهارگاه می‌پردازد. دستگاه چهارگاه در ردیف موسیقی ایرانی صاحب گوشه‌هایی است که برخی احساس اندوه، برخی حالت وقار و متانت، و برخی حس شادی را به همراه دارند و از همین رو این دستگاه برای نشان دادن تمام حالات و احساسات مناسب دانسته شده‌است.

برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار