رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

مجموعه مستند «ژاپن؛ بین زمین و آسمان» در قالب برنامه «چهارسوی علم»، روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه مستند جدید سه قسمتی «ژاپن؛ بین زمین و آسمان» تولید سال ۲۰۱۸ کشورهای ژاپن و فرانسه است که در سه اپیزود از شنبه ۸ خرداد هرشب ساعت ۲۲ روی انتن خواهد […]

مجموعه مستند «ژاپن؛ بین زمین و آسمان» در قالب برنامه «چهارسوی علم»، روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه مستند جدید سه قسمتی «ژاپن؛ بین زمین و آسمان» تولید سال ۲۰۱۸ کشورهای ژاپن و فرانسه است که در سه اپیزود از شنبه ۸ خرداد هرشب ساعت ۲۲ روی انتن خواهد رفت.

این مجموعه مستند که در گونه «بوم نگار» توسط تلویزیون NHK تولید شده، ویژگی های جغرافیایی و طبیعت خاص جزایر بزرگ ژاپن همچون هوکایدو، توکیو، اوزاکا، کیوتو، هیروشیما و…، تاریخ کهن و مدرن، و ویژگی‌های مردم شناسی این سرزمین را مورد بررسی قرار می دهد و ما را به یک سفر کشف سوق می دهد، با تصاویر ۴K  و عکس های هوایی تماشایی ژاپن این سرزمین کمتر شناخته‌شده را به تصویر کشیده است. این سه فیلم از شمال به جنوب ژاپن رمز و راز برخی از زیباترین مکان‌های کشور، تماشای عالی طبیعت و تعادل لطیف حاکم بر ژاپن بین سنت و مدرنیته را آشکار می کند.

در اپیزود اول «جزیره برفی» خواهیم دید: ژاپن ، سرزمین طلوع خورشید ، با پانوراماهای ساخته شده توسط آتشفشان ها و سنت ها ، یک قدرت اقتصادی قدرتمند بین المللی است. در شمال این کشور، هوکایدو ، یکی از چهار جزیره بزرگ که مجمع الجزایر سرزمین باستانی و مقدس مردم آینو را تشکیل می‌دهد، یک بهشت طبیعی و وسیع. این سفر در چهار فصل سال، بین زمین و آسمان، آتشفشان‌ها و دریاچه های مسطح ، داستان منحصر به فرد افرادی را می گوید که با طبیعت یکسانی زندگی می کنند.

و در اپیزود دوم « جزیره کوه» ، زندگی صمیمی مردمی را خواهیم دید که در دامنه کوه فوجی، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین مجمع الجزایر، تاریخ را رقم زدند . این منطقه که در اثر زلزله و جنگ آسیب‌دیده است، قلمرو پایتخت توکیو است.

در اپیزود سوم «جزیره آبی» شاهد جزایر جنوبی ، شیکوکو ، کیوشو و اوکیناوا مهد معنویت ژاپن هستیم. این سفر بین دریا و آسمان برای کشف جزایر عرفانی و وحشی جنوب چهره یک ژاپن مخفی را آشکار می‌کند.

«چهار سوی علم» به همت تامین برنامه شبکه چهار سیما هر شب ساعت ۲۲ یک مستند جذاب و دیدنی و البته بکر و جدید را از سراسر دنیا تقدیم علاقمندان و مخاطبان شبکه چهار می کند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار