رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده مطرح سینمای ایران، در حاشیه حضور در پردیس چارسو، با اشاره به تصویر نادرستی که بعضا از فرهنگ ایران در خارج از کشور وجود دارد، برگزاری جشنواره جهانی را برای اشاعه فرهنگ ایرانی، واجب دانست. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، موسوی که برای […]

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده مطرح سینمای ایران، در حاشیه حضور در پردیس چارسو، با اشاره به تصویر نادرستی که بعضا از فرهنگ ایران در خارج از کشور وجود دارد، برگزاری جشنواره جهانی را برای اشاعه فرهنگ ایرانی، واجب دانست.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، موسوی که برای تماشای فیلم به کاخ جشنواره آمده بود، در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره با اعلام اینکه ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فهرست رویدادهای بین‌المللی مورد تایید فیاپف و قرار گرفتن این جشنواره در رده «الف» یک موفقیت بزرگ برای سینمای ایران است، اظهار کرد: ما در سینمای دنیا حرفی برای گفتن داریم و سال‌هاست که حضور فیلم‌های ما در جشنواره‌های مختلف جهانی به بهتر شدن آن جشنواره‌ها کمک کرده است و هنرمندان و سینماگرانی داریم که در سطح بین‌المللی مطرح هستند. طبیعتاً کشوری که در طول سال، ۱۱۰ تا ۱۲۰ فیلم تولید می‌کند، سینمایش از ویژگی کیفی مطلوبی برخوردار است و وقتی ادعا داریم که انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی بوده و مواردی از این دست، باید یک جشنواره جهانی؛ در بهترین شکل ممکن و با درجه عالی داشته باشد.

او افزود: در طول این سال‌ها همواره دیدیم که اشخاص، سازمان‌ها و کشورهای زیادی برعلیه ایران تبلیغ می‌کنند، به‌طوری‌که خیلی از افرادی که از ایران شناختی ندارند، تاحدودی نگرانند و فکر می‌کنند همه ما در شهرهای ایران با کوکتل مولوتف، اسلحه و موشک راه می‌رویم و هر لحظه امکان دارد، فیلم‌های گانگستری را برایشان تداعی کنیم. به‌همین‌دلیل، ما باید با کارهای فرهنگی و هنری به آنها نشان دهیم که دارای فرهنگی چندهزار ساله هستیم. پس همان‌طور که در سینما حرف خوبی برای گفتن داریم، باید یک جشنواره قابل قبول در سطح جهانی داشته باشیم و امیدوارم به‌زودی و با برطرف شدن تحریم‌ها و موانع، جشنواره را در مقیاس بسیار بزرگتری برگزار کنیم. این‌که برگزارکنندگان جشنواره، طی سه سال با پیگیری مداوم، توانستند جشنواره را در فهرست فیاپف ثبت کنند و در گروه «الف» رویدادها قرار بگیرند، یعنی قدم اول را به درستی برداشتند.

این تهیه‌کننده درخصوص استقبال خوب از جشنواره، با وجود تمام نقدهایی که به برگزاری آن وجود داشت، عنوان کرد: شما وقتی در جشنواره ملی فجر، آن استقبال گسترده و ویژه را می‌بینید، متوجه می‌شوید که مردم؛ عملاً سینمای ایران را قبول دارند و در دوره اخیر، علی‌رغم اینکه فقط کمتر از سی درصد سالن‌ها ظرفیت مخاطب داشت، بالاترین میزان تماشاگر را در جشنواره فجر داشتیم و استقبال فوق‌العاده بود. جشنواره جهانی، به‌همین‌ترتیب است و من دیدم و شنیدم که فیلم‌های ایرانی با استقبال خیلی خوبی مواجه شدند، بنابراین برخلاف شعارهای بعضی از دوستان، مردم؛ سینمای ایران را جدی گرفته و می‌گیرند. به همین دلیل است که معتقدم ما در کشورمان به یک جشنواره جهانی با سطح بالا نیاز داریم تا خارجی‌ها بدانند که ما نه فقط فیلمساز و هنرمند درجه‌یک داریم؛ که جشنواره جهانی سطح اول هم برگزار می‌کنیم.

موسوی با اعلام اینکه درست‌هزینه کردن برای جشنواره‌ای سطح قابل قبول است، در رابطه با الزام برگزاری جشنواره‌های فجر اظهار کرد: بعضی از دوستان همیشه به ساده‌ترین شکل ممکن اعتراض می‌کنند و خیلی راحت می‌گویند فلان اتفاق رخ ندهد، کسی جایی نرود، این کار را نکنید و مواردی از این دست، درحالی‌که اصلاً به همه جوانب کار فکر نمی‌کنند. برگزاری این چنین رویدادهایی بیشتر از همه برای برگزارکنندگان دردسر دارد و ساده‌ترین کار برای معاونت سینمایی و مسئولان جشنواره این بود که این دوره را نیز برگزار نکنند. اما با وجود تمام حرف و حدیث‌ها این جشنواره در حال برگزاری است و تا به اینجا، استقبال داخلی و خارجی خوبی داشته، امیدوارم دوستانِ همواره مخالف، این مهم را بپذیرند که برگزاری چنین رویدادهایی برای حیات سینما و اشاعه فرهنگ ایرانی، الزامی و واجب است.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار