رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
گفتگو با محمد بلوری درباره «روزگار بلور»؛

روزنامه‌نگاری بودم که راز قتل‌ها را کشف می‌کردم

محمد بلوری، پدر حادثه‌نویسی مطبوعات ایران معتقد است: درگذشته، روزنامه‌نگاران بدون وابستگی به جناحی خاص، سوژه‌ای را پیگیری می‌کردند، به‌طوری‌که گاهی اوقات، به‌عنوان روزنامه‌نگار راز قتل‌ها را کشف می‌کردم و پلیس به دنبال کار من می‌آمد. به گزارش سینماخانه، محمد بلوری، روزنامه‌نگار پیشکسوت و پدر حادثه‌نویسی مطبوعات ایران در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری سی‌وهشتمین […]

محمد بلوری، پدر حادثه‌نویسی مطبوعات ایران معتقد است: درگذشته، روزنامه‌نگاران بدون وابستگی به جناحی خاص، سوژه‌ای را پیگیری می‌کردند، به‌طوری‌که گاهی اوقات، به‌عنوان روزنامه‌نگار راز قتل‌ها را کشف می‌کردم و پلیس به دنبال کار من می‌آمد.

به گزارش سینماخانه، محمد بلوری، روزنامه‌نگار پیشکسوت و پدر حادثه‌نویسی مطبوعات ایران در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره مستند «روزگار بلور» ساخته امیر فرض‌الهی که روایت زندگی این روزنامه‌نگار است و در بخش مستند زیر ذره‌بین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، گفت: این فیلم بخش‌هایی از فعالیت من، به‌ویژه فعالیت‌های پیش از انقلابم را به تصویر کشیده است.‌ «روزگار بلور» نشان می‌دهد که روزنامه‌نگاری در آن دوران به چه‌صورت بود. در آن دوران روزنامه‌نگاران، بدون وابستگی به جناح خاصی، سوژه‌ای را پیگیری می‌کردند، آنها استقلال داشتند و خودشان موضوعات را کنکاش می‌کردند. به‌طوری‌که، گاهی اوقات به‌عنوان روزنامه‌نگار راز قتل‌ها را کشف می‌کردم و پلیس به دنبال کار من می‌آمد. در بخش‌های دیگر هم مانند اقتصاد، چنین بود. آن زمان روزنامه‌نگاران به دنبال مهارت بودند ولی در حال حاضر خبرنگاران دیگر آن تخصص لازم را ندارند، این است که اساساً روزنامه دیگر برای مردم جذابیت ندارد.

او در بخش دیگر از صحبت‌هایش درباره کارکرد جشنواره‌ها اظهار کرد: جشنواره‌ها می‌توانند به‌واسطه فیلم‌ها، دیگران را با اوضاع زندگی مردم آشنا کنند. روزنامه‌نگاران مانند هنرپیشه‌هایی هستند که زندگی دیگران را دکلمه می‌کنند، ولی چیزی درباره خود نمی‌نویسند اما جشنواره‌ها کارکردهای متفاوت دارند و می‌توانند وارد مسائل اجتماعی شوند.

بلوری در پایان توضیح داد: پیش از این هم، ما رویدادهایی شبیه به جشنواره داشتیم. به این صورت که رویدادهای فرهنگی باعث می‌شد استادان دانشگاهی به مسائل ورود کنند. ارتباطات آن زمان زیاد بود و حالا این جشنواره می‌تواند به گسترش این ارتباطات کمک کند.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار