رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
در نشست خبری فیلم مطرح شد؛

نوید به‌تویی: «گیسوم» قصه هویت و بازگشت است

نوید به‌تویی در نشست سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «گیسوم» را قصه‌ای درباره علت گفت‌وگو نکردن و گسست‌های ایجاد‌شده در جامعه توصیف کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «گیسوم» با حضور جمعی از بازیگران و عوامل این اثر، یکشنبه ۹ خرداد در […]

نوید به‌تویی در نشست سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «گیسوم» را قصه‌ای درباره علت گفت‌وگو نکردن و گسست‌های ایجاد‌شده در جامعه توصیف کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «گیسوم» با حضور جمعی از بازیگران و عوامل این اثر، یکشنبه ۹ خرداد در گذر اجتماعات پردیس چارسو برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نوید به‌تویی کارگردان فیلم سینمایی «گیسوم» درباره شکل‌گیری ایده آن گفت: تشکر می‌کنم که در این شرایط کرونا وقت گذاشتید و فیلم من را دیدید. از همه بازیگران و عوامل فیلم سپاسگزارم. «گیسوم» از هویت چندهزار ساله ایران می‌آید. بسیاری از مردم کشورهای اروپایی از علاقه خود به جستجوی هویت ایران می‌گویند. «گیسوم» قصه‌ای به دنبال حل سوتفاهم‌ها و چرایی است. درباره علت گفت‌و‌گو نکردن و گسست‌های ایجاد شده است و «گیسوم» را می‌توان قصه هویت و بازگشت دانست.

او ادامه داد: یک فیلم اگر خوب است، مدیون گروه عوامل و همه همکاران است و من از همه همکارانم در این فیلم تشکر می‌کنم. به نظرم، سرعت زندگی در این فیلم لحاظ شده است و تدوین آن ۹ ماه طول کشید، تا به آنچه می‌خواهیم برسیم. بازیگران نیز ۵۰ روز تمام‌مدت همراه ما بودند.

شاهرخ فروتنیان بازیگر این فیلم بیان کرد: در زمانه عشق‌های ناپایدار، «گیسوم» قصه‌ای دوست‌داشتنی دارد. امیدوارم حال خوشِ من نسبت به این فیلم از کار برداشت شده باشد.

او از بازی سلمان فرخنده، بازیگر نقش تیرداد تعریف و عنوان کرد: قصه فیلم درباره عشق‌های در کتاب‌ها است، اما این فیلم، قصه عشق والاتری را هم دربرمی‌گرفت که نقش پدر فیلم، آن را بر دوش می‌کشید.

شبنم گودرزی بازیگر نقش «کیارا» نیز عنوان کرد: از این که در شرایط سخت این روزها، با ما همراه هستید، تشکر می‌کنم. سوتفاهم‌هایی برای کیارا در «گیسوم» از سوی دوستان نزدیکش وجود دارد. کیارا در قصه به‌دنبال کمک به ایوا است و سعی می‌کند فرانچسکو را به ایوا نزدیک کند تا وصال میان آن‌ها مثل دیگر کارهای کیارا که آن ها را ناتمام می‌داند، بی‌نتیجه نباشد. به نظرم، حرف عمده قصه، علت حرف نزدن آدم‌ها با یکدیگر است.

سلمان فرخنده بازیگر نقش «تیرداد» نیز بیان کرد: شخصیت‌ها قبل از ایفای نقش توسط نویسنده خلق می‌شوند، هرکدام رنگ و جنس خاصی و سهمی در پیشبرد قصه دارند. ما با نشانه‌های نوید به‌تویی تلاش کردیم، چیدمان متن و ایده کارگردان را اجرا کنیم. دو سال از ساخت این فیلم گذشته است و به‌جز تلاش همه عوامل و بازیگران، دو نقطه عطف فیلم؛ مهدی سعدی در تدوین و محمد رسولی در فیلمبرداری است.

مهدی سعدی تدوینگر این اثر توضیح داد: ما تلاش کردیم راف‌کات‌ها با یک جمع‌بندی در فصل پایانی از نظر اتمسفر به فصل اول نزدیک شود. به‌نظرم نتیجه آن درست درآمده است. در تدوین، کار پیچیده‌ای نداشتم اما امیدوارم کارگردان از تجربه همکاری با من راضی باشد، زیرا وظیفه تدوینگر باتوجه به راش‌هایی که در اختیار دارد، بهترین چیدمان و ترکیب است.

مرتضی فربد، طراح صحنه «گیسوم» نیز عنوان کرد: «گیسوم» فیلمی عاشقانه به‌لحاظ حسی و شخصی بود، بخش مهمی از کار به لوکیشن‌هایش وابسته بود. سعی کردم رنگ و لعاب عاشقانه کار را بیشتر کنم و بک‌گراندها نیز کاراکترها را بهتر معرفی کنند. طراحی صحنه و لباس نیز در جهت پیشبرد داستان بود.

مانا یزدانی طراح لباس عنوان کرد: از دوستانم که در طراحی لباس کمک کردند، تشکر می‌کنم. دیده شدن فیلم مدیون بخش‌های طراحی و فیلمبرداری و هماهنگی با کارگردان است و خوشبختانه گروه بسیار خوبی داشتیم.

حسین صوفیان، بازیگر نقش فرانچسکو نیز در پاسخ به این‌که آیا در موقعیت واقعی خود تصمیم بر ترک ایوا می‌گرفت یا نه، عنوان کرد: به نظرم، کلافگی فرانچسکو در موقعیت واقعی نیز به آرامش منتهی می‌شود. باید از همبازی‌هایم بسیار تشکر کنم که من را به‌عنوان بازیگری با تجربه اول سینمایی پذیرفتند. از نوید به‌تویی نیز برای اعتمادش تشکر می‌کنم، از دو سال قبل از ساخت، در جریان فیلم‌نامه کارش بودم.

او درباره تجربه بازیگری تئاتر خود گفت: از دوران فیلمبرداری رضایت ندارم، زیرا استرس داشتم اما از نتیجه کار راضی هستم. من این دوران را با محبت دوستانم طی کردم و چالش من با نقش زیاد بود و با کمک گروه بازیگران بار سنگینی از دوشم برداشته شد.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار