رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«دشت خاموش» یک نمونه موفق از فیلم هایی است که نه تنها در سینمای ایران بلکه در اقصی نقاط جهان تحت عنوان فیلم های جشنواره ای یا به اصطلاح هنری ساخته شده اند. آثاری که دراکثریت قریب به اتفاقشان یا کپی های دست چندم و بی رمقی از ساخته های فیلمسازان نامدار چنین سبک و […]

«دشت خاموش» یک نمونه موفق از فیلم هایی است که نه تنها در سینمای ایران بلکه در اقصی نقاط جهان تحت عنوان فیلم های جشنواره ای یا به اصطلاح هنری ساخته شده اند. آثاری که دراکثریت قریب به اتفاقشان یا کپی های دست چندم و بی رمقی از ساخته های فیلمسازان نامدار چنین سبک و سیاقی بوده اند و یا با ملاک های پذیرش و توفیق در جشنواره های مختلف ساخته شده اند. دشت خاموش اما خود دارای یک استراتژی مشخص در ساخت آثاری از این دست می باشد که هم در فیلمنامه و نیز از حیث جنبه های ساختاری نمودار گشته است.
بهرامی با استفاده از تکنیک تکرار، یک فرم کاملاً متمایز در بهره گیری از عنصر زمان و در واقع شکست های زمانی و روایی را با بدعتی مثال زدنی به کار می گیرد و ارتباطی قابل قبول میان این ایده فیلمنامه ای و زبان بصری اثر ایجاد می کند.
دشت خاموش یکی از سخت ترین فیلم ها در انتخاب لوکیشن و جغرافیا است که می بایست فضای بدوی یک کوره آجرپزی را بازتاب ببخشد که این مهم و تاثیرگذاری اش کاملاً در فیلم مشهود می باشد. همچنان که طراحی لباس نیز در امتداد آن و برمبنای ویژگی های شخصیت ها همان مسیر را ادامه می دهد. بازی های یکدست گروه بازیگران که علی رغم تنوع تجارب با ظرافت کنار یکدیگر قرار گرفته اند از جمله برجستگی های دیگر فیلم محسوب می شود.
دشت خاموش یکی از جسورانه ترین پایان بندی های سینمای ایران را نیز نمایندگی می کند و مخاطب را با غافلگیری به اندیشیدن دعوت می کند؛ اندیشیدن به سرنوشتی محتوم …

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار