رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
سفیر مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد؛

توجه به سوژه‌های اجتماعی؛ وجه تشابه سینمای ایران و مجارستان

سفیر مجارستان در حاشیه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سینمای اجتماعی ایران را شبیه به آثار سینمای اجتماعی مجارستان توصیف کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در تهران، با حضور در پردیس سینمایی چارسو و ضمن تماشای فیلم سینمایی «نور طبیعی» […]

سفیر مجارستان در حاشیه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سینمای اجتماعی ایران را شبیه به آثار سینمای اجتماعی مجارستان توصیف کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در تهران، با حضور در پردیس سینمایی چارسو و ضمن تماشای فیلم سینمایی «نور طبیعی» به کارگردانی هموطنش دنژ ناگ، اظهار کرد: شباهت‌هایی میان موضوعاتی که فیلم‌های ایرانی به آن می‌پردازند و اکثر آثاری که در مجارستان ساخته می‌شود، وجود دارد. اکثر تولیدات این دو سینما، روی موضوعات اجتماعی تمرکز دارند و از این لحاظ شباهت‌هایی با همدیگر دارند و ممکن است که مردم ایران، آثار مجارستانی را دوست داشته باشند و مفاهیمی را که در دل کار قرار دارد، به خوبی درک می‌کنند.

او که به دلیل مسافرت کاری نتوانسته بود از روزهای ابتدایی در جشنواره حضور پیدا کند و آثار کشورهای مختلف را تماشا کند، درخصوص فیلم‌های ایرانی که پیش از این به تماشای آن‌ها نشسته است، عنوان کرد: فیلم‌های زیادی دیدم که نام همه آنها در ذهنم نیست، ولی فیلم‌های «شهر زیبا»، «باران» و «دریا و ماهی پرنده» آثاری هستند که نام‌شان در خاطرم مانده، چون از لحاظ مضمون، مرا تحت‌ تأثیر قرار دادند.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار