رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
معاون فرهنگی شهرداری اصفهان مطرح کرد؛

جشنواره جهانی فجر درس‌نامه‌ای برای برگزاری جشنواره کودک

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان در حاشیه حضور در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نوع برگزاری این جشنواره را درس‌نامه‌ای دانست که می‌توان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را هم با اتکای بر تجربه آن و خلاقیت‌های تازه، به‌صورت متفاوت، برگزار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم […]

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان در حاشیه حضور در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نوع برگزاری این جشنواره را درس‌نامه‌ای دانست که می‌توان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را هم با اتکای بر تجربه آن و خلاقیت‌های تازه، به‌صورت متفاوت، برگزار کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، دکتر محمد عیدی، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در گفتگو با ستاد خبری جشنواره درباره برگزاری جشنواره‌های سینمایی در شرایط کرونایی گفت: فضایی که در آن قرار داریم، به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، فضایی است که برخی مؤلفه‌ها و شاخص‌ها را بر فرآیندهای معمول صنعت سینما و هر شاخه هنری دیگری تحمیل کرده است. ما باید بتوانیم بر مبنای همین شاخص‌ها و مؤلفه‌های تحمیل‌شده رویدادهای فرهنگی را پیش ببریم.

او تأکید کرد: به اعتقاد من فضایی که کرونا ایجاد کرده، موجب شده است دریچه‌های تازه‌ای در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مقابل چشمان ما باز شود که این اتفاق ناشی از خلاقیت‌های فرهنگی ما خواهد بود. به تعبیر دیگر، فضای کرونایی باعث روایت‌هایی تازه در حوزه فرهنگ و هنر شد که بخشی از این روایت‌های تازه را در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شاهد هستیم.

عیدی افزود: این جشنواره، از نظر مکان و فرآیند برگزاری و فرآیندهای متناسب با دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای برگزاری یک رویداد فرهنگی، روایت‌های تازه‌ای را صورت‌بندی کرده است که هر یک باب تازه‌ای را پیش روی ما باز خواهد کرد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان در ادامه گفت: امروز دیداری با آقای تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی داشتیم و درباره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در شرف برگزاری آن در سال ۱۴۰۰ هستیم، صحبت کردیم. برای آنکه بتوانیم در راستای اجرای هر چه بهتر این رویداد، تجربه‌اندوزی کنیم،‌ به جشنواره جهانی آمدیم و این یک اصل است که اگر جشنواره‌ها با یکدیگر گفت‌وگو نداشته باشند، نمی‌توانند روایت‌های تازه‌ای به مخاطبان خود ارائه دهند.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره امکان برگزاری فیزیکی این رویداد در سال جاری هم تأکید کرد: قطعاً این امکان وجود دارد و جشنواره‌ها وظیفه دارند در شرایط متفاوت،‌ پاسخ‌گوی نیاز مخاطبان خود باشند. نوع برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، درس‌نامه‌ای است که می‌توانیم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را، با اتکای بر تجربه آن و خلاقیت‌های تازه، به‌صورت متفاوت برای مخاطبان ملی و بین‌المللی، برگزار کنیم.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار