رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

بازیگر و کارگردان تئاتر از برنامه‌های آینده خود و تجربه بازی در سریال «بچه مهندس» گفت. اجراهای تئاتر در شهر تهران پس از یک تعطیلی حدوداً چهل روزه از اواخر اردیبهشت‌ماه از سر گرفته شد. البته در ابتدا به نظر می‌رسید هم مخاطبان برای حضور در سالن و هم صاحبان آثار برای ارائه کارهایشان تردید […]

بازیگر و کارگردان تئاتر از برنامه‌های آینده خود و تجربه بازی در سریال «بچه مهندس» گفت.

اجراهای تئاتر در شهر تهران پس از یک تعطیلی حدوداً چهل روزه از اواخر اردیبهشت‌ماه از سر گرفته شد. البته در ابتدا به نظر می‌رسید هم مخاطبان برای حضور در سالن و هم صاحبان آثار برای ارائه کارهایشان تردید داشتند، اما به‌تدریج و با آغاز اجراها تا اندازه زیادی این نگرانی‌ها برطرف شد؛ ‌به‌ویژه این که نحوه فروش بلیت و حضور تماشاگران در تالارهای نمایشی با در نظر گرفتن ظرفیت پنجاه‌درصدی تالارها و موارد مربوط به فاصله‌گذاری براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

در همین ارتباط، شیوا خسرومهر بازیگر و کارگردان تئاتر، عنوان کرد: خوشبختانه بازگشایی سالن‌های تئاتر جان تازه‌ای به فعالان این عرصه داده است، هرچند به نظر من تا رسیدن به شرایط عادی راه زیادی در پیش داریم. من در اسفند و فروردین درگیر بازی در سریال «بچه مهندس» بودم و فرصت نشد به دیدن نمایش‌ها بروم. البته دوستان لطف داشتند و من را دعوت می‌کردند. این روزها هم مشغول خواندن دو فیلمنامه پیشنهادی هستم که یکی مربوط به سریال و دیگری یک تله‌فیلم است. برای بعد از تعطیلی نیمه خردادماه برنامه‌ریزی کرده‌ام که ان‌شاءالله حتماً چند اجرا را ببینم.

تئاتری که اجرایش به ایام ولادت امام رضا (ع) نرسید

وی درباره فعالیت‌های تئاتری خود نیز گفت: با صحبت‌هایی که با آقای امیرحسین شفیعی داشتم، قرار بود نمایشنامه «در چشمان خیس اسماعیل» نوشته پیمان دانشمند را در تماشاخانه سرو روی صحنه ببرم که محوریت آن زندگانی حضرت امام رضا (ع) است. پیش از این در ۱۳۹۴ و همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع)، نمایشنامه‌خوانی این اثر را با حضور بازیگرانی همچون حسن اسدی، رضا احمدی، عباس احمدی، مهدیس انصاری، مرضیه ضیایی و خسرو کشاورز اجرا کرده بودم.

خسرومهر اظهار کرد: قرار بود این نمایشنامه را در تیر ۱۴۰۰ و ایام ولادت امام هشتم اجرا کنم، اما این تعطیلی‌های پشت سر هم باعث شد که اجرای آن عقب بیفتد چون این کار حدود ۱۳ بازیگر دارد و جمع‌کردن گروه آن هم بعد از این وقفه‌های طولانی کار آسانی نیست. شاید حدود ۴۰ تا ۴۵ جلسه تمرین لازم داشته باشد و با یک ماه، کار جمع نمی‌شود.

این کارگردان تئاتر افزود: با تعدادی از بازیگرانی که در نمایشنامه‌خوانی «در چشمان خیس اسماعیل» حضور داشتند هم صحبت کردم. البته برخی از آنها به دلایل مختلف از جمله اشتغال در مشاغل جدید، ازدواج، مهاجرت از ایران و … در فضای تئاتر نیستند و باید با بازیگران جدید صحبت کنم. محدودیت‌های یک سال اخیر هم باعث شده تا بسیاری از اهالی تئاتر قید فعالیت در این حوزه را بزنند که در جای خود واقعاً جای تاسف دارد؛ چون آینده تئاتر ما را از داشتن نیروهای خلاق و مستعد محروم می‌کند.

خسرومهر درباره بازی در فصل چهارم سریال «بچه مهندس» نیز گفت: با آقای احمد کاوری بیش از ۲۰ سال سابقه آشنایی دارم، اما تا سال گذشته و «بچه مهندس ۴» با هم کار نکرده بودیم که این بار این طلسم شکست؛ واقعاً تجربه بسیار خوبی بود. البته باید از آقای غفاری کارگردان فصل قبلی این سریال هم به‌نیکی یاد کنم که واقعاً زحمت کشیده بودند. تصویربرداری «بچه مهندس» بسیار فشرده بود و ما عملاً در چهار پنج ماه آخر با دو گروه سازنده کار را جلو بردیم تا با تلاش دوستان سریال به آنتن ماه مبارک رمضان برسد که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار