رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
در کارگاه‌های آموزشی آخرین روز جشنواره؛

سروش صحت و استیفن واربک از زندگی و احساس می‌گویند

کارگاه‌های «تجربه‌های زندگی در سینما» با حضور سروش صحت و «اهمیت احساس» با حضور استیفن واربک چهارشنبه ۱۲ خرداد در آخرین روز جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شوند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سروش صحت؛ نویسنده، بازیگر و کارگردان و استیفن واربک؛ آهنگساز ایرلندی، در کارگاه‌های […]

کارگاه‌های «تجربه‌های زندگی در سینما» با حضور سروش صحت و «اهمیت احساس» با حضور استیفن واربک چهارشنبه ۱۲ خرداد در آخرین روز جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شوند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سروش صحت؛ نویسنده، بازیگر و کارگردان و استیفن واربک؛ آهنگساز ایرلندی، در کارگاه‌های آموزشی روز پایانی سی‌و‌‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تجربه‌های خود را با هنرجویان و علاقه‌مندان به سینما درمیان می‌گذارند.

«تجربه‌های زندگی در سینما» عنوان کارگاه صحت و «اهمیت احساس» عنوان کارگاه واربک در روز آخر برگزاری این رویداد سینمایی است.

سروش صحت، متولد ۱۳۴۴، در اصفهان است. او در سال ۱۳۹۸ سیمرغ بهترین کارگردانی برای فیلم «جهان با من برقص» را از سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از آن خود کرد.

صحت تجربه ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی «قاعده تصادف»، «تقاطع»، «گاوخونی»، «سن‌پترزبورگ»، «گیج‌گاه»، «طهران تهران» و … را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

استیفن واربک، آهنگساز و بازیگر تئاتر ایرلندی است، او موسیقی فیلم‌هایی از‌جمله «دی ان ای»، «مردی با کلاه»، «حسین که گفت نه» (به کارگردانی احمدرضا درویش)، «بازی کودکان»، «هم‌پسند»، «دوران زندگی آن‌ها»، «آهسته سروصداکردن»، «خانم تولد» و «شکسپیر عاشق» را ساخته است که برای فیلم « شکسپیر عاشق» جایزه اسکار را نیز به‌دست آورد. استیفن، برای بیش از ۴۰ پروژه تلویزیونی موسیقی نوشته است، پنج‌بار نامزد جایزه بفتا شد و در سال ۲۰۱۳‌، این جایزه را برای «هنری چهارم» به کارگردانی ریچار آیر دریافت کرد. او گروه موسیقی خود را دارد که قطعاتی منتخب از موسیقی فیلم‌هایش را اجرا می‌کنند. استیفن چند قطعه کنسرتو و موسیقی باله پیترپن را نوشته است.

فیلم دو کارگاه اول جشنواره، در نخستین سانس سالن شماره ۲ پردیس چارسو اکران می‌شود که برای تماشای آن باید از سایت سینماتیکت بلیت تهیه‌ شود.

این دو کارگاه‌ مجازی فردا (چهارشنبه ۱۲ خرداد) به ترتیب از ساعت ۲۰:۳۰ و ۲۲ از طریق صفحات اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره، سایت جشنواره پخش می‌شود و برای عموم علاقه‌مندان به سینما به‌صورت رایگان در دسترس است. شادمهر راستین، مدیریت بخش کارگاه‌ها را برعهده دارد و سحر عصر آزاد به‌عنوان کارشناس در این بخش حاضر است.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار