رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

فرصت‌های ایجادشده توسط جشنواره‌ها را قدر بدانیم

غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید فرصت‌های ایجادشده توسط جشنواره‌ها را قدر بدانیم، چراکه بسیاری از کشورهای همسایه ما، آرزوی چنین ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی را دارند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید […]

غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید فرصت‌های ایجادشده توسط جشنواره‌ها را قدر بدانیم، چراکه بسیاری از کشورهای همسایه ما، آرزوی چنین ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی را دارند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری این رویداد گفت: جشنواره‌ها چه در بعد ملی و چه در بعد بین‌المللی چندین مزیت دارند که اولین آن‌ها به‌وجود آوردن زمینه رشد و شکوفایی استعدادهاست. وقتی یک رویداد گستره بین‌المللی پیدا می‌کند، زمینه تبادل اندیشه و تجربه‌های جدید را فراهم می‌آورد.

او افزود: جشنواره‌ها سبب می‌شوند مرزهای جغرافیایی؛ مانع تبادل تجربه، میان کشورها نشود. مزیت جشنواره‌هایی در این سطح، بازگشایی پنجره‌ای به‌سوی جهانیان است تا به تماشای شکوه و عظمت فرهنگ و باورهای ملی و سبک زندگی ما بنشینند. همه این‌ موارد را می‌توان از طریق سینما و در بستر جشنواره‌ها به جهان نشان داد.

منتظری ادامه داد: مزیت دیگر جشنواره‌ها این است که می‌توانند تصویر تیره‌‌و‌تاری را که برخی کشورها در خارج از مرزها؛ از ما ارائه داده‌اند، از بین ببرند.

منتظری مطرح کرد: ما باید فرصت جشنواره‌ها را قدر بدانیم، خیلی از کشورهای همسایه ما، آرزوی چنین ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی را دارند. حالا که ما این فرصت را داریم، بهتر است اشکالات آن را رفع کنیم. همیشه صعود سخت است، اما بعد از این سختی، وقتی پرچم کشورمان در اوج به اهتزار درمی‌آید، لذت‌بخش می‌شود. به همین دلیل، مسئولان باید ازاین‌دست رخدادها استقبال و حمایت کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی هر دوره از جشنواره؛ پس از برگزاری، گفت: خوشحالم که تا به اینجا؛ این جشنواره، سی‌وهشت پله را به سمت قله افتخار طی کرده و با نظرخواهی می‌توانیم جشنواره سی‌ونهم را باشکوه‌تر هم برگزار کنیم‌.

او در ادامه گفت: در این رویدادها باید سهم و نقش ایران را سال به سال پررنگ‌تر کنیم. جشنواره‌ها، سنگ محکی برای سینمای ایران و فرصت پیوند اندیشه‌ها باشند. گاهی ما نام اشخاص شاخص را در فضای مجازی می‌بینیم و می‌شنویم، اما در بستر جشنواره فرصتی فراهم می‌شود تا آثار این چهره‌‌ها را ببینیم و با خودشان رودررو مواجه شویم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در شرایط کنونی بیش از هر چیز نیاز به روحیه در جامعه داریم. نیاز به نشاط و غنی‌سازی اوقات فراغت داریم. همین‌که اینجا جمع می‌شویم، فیلم می‌بینیم و درباره آن گفت‌وگو می‌کنیم، یک فرصت  برای افزایش تفریحات سالم در جامعه است.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار