رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

هفتمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر میزبان مدیران، سینماگران و مهمانان مختلفی ازجمله، مدیرعامل مرکز گسترش و سفیر ژاپن تا محمدرضا شریفی‌نیا و باران کوثری بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد،‌ هم‌زمان با هفتمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر، […]

هفتمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر میزبان مدیران، سینماگران و مهمانان مختلفی ازجمله، مدیرعامل مرکز گسترش و سفیر ژاپن تا محمدرضا شریفی‌نیا و باران کوثری بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد،‌ هم‌زمان با هفتمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر، سینماهای پردیس چارسو، آزادی و کانون، با پخش ۴۲ فیلم بلند داستانی، مستند و کوتاه، میزبان مخاطبان جشنواره بودند.

در ابتدای هفتمین روز، خانه سینما با تبریک ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف تأکید کرد که برای نخستین‌بار، اعتباری جهانی شامل یک نهاد سینمایی ایرانی شده است.

مدیر فن‌آوری اطلاعات جشنواره، آمار مخاطبان این دوره را این‌گونه اعلام کرد: بالغ بر ۹۱۰۰ مخاطب، طی ۶ روز در سه مجموعه سینمای چارسو، آزادی و کانون به تماشای فیلم‌های جشنواره نشستند و ضریب اشغال صندلی‌ها ۷۲ درصد بود. به‌این‌معنا که از ظرفیت صد‌درصدی درنظر‌گرفته‌شده در سالن‌ها ۷۲ درصد از صندلی‌ها با حضور مخاطبان پر شده است. آمار میانگین ورود به کاخ جشنواره نیز روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر و بیشترین پیک بازدید از ساعت ۱۵ تا ۲۰  بوده است.

همچنین به دلیل استقبال صورت‌گرفته از بازار فیلم مجازی سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فعالیت‌های این بخش از جشنواره به‌مدت یک هفته تمدید شد.

کازوتوشی ایکاوا؛ سفیر ژاپن و ساتوشی ماتسوشیتا؛ دبیر سوم سفارت ژاپن، محمد حمیدی‌مقدم؛ مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، از مهمانان ویژه هفتمین روز از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بودند که از فضای برگزاری جشنواره در پردیس سینمایی چارسو بازدید کردند.

از دیگر مهمانان این روز می‌توان به محمدرضا شریفی‌نیا، باران کوثری، اسحاق خانزادی، مازیار میری، مرتضی رزاق کریمی، محمد شکیبانیا، رضا صفایی‌پور، غلامرضا فرجی، مهدیه نساج، هلیا امامی و بهرنگ دزفولی‌زاده اشاره کرد.

نشست خبری فیلم‌های کوتاه باکس سینمای سعادت و جلوه‌گاه شرق با حضور مریم اسمی‌خانی کارگردان «وضعیت اورژانسی»، سحر خوشنام کارگردان «پاندای کوچک، پاندای بزرگ»، سیاوش گرجستانی کارگردان «واداشته» و علیرضا کاویان‌ راد کارگردان «من ایرانی‌ام»، یکی دیگر از رویدادهای برگزارشده هفتمین روز جشنواره بود.

همچنین در این روز جایزه کانون منتقدان سینما، اعلام شد. براساس آرای داوران، «هلن»‌ به کارگردانی آنتی یوکینن محصول کشور فنلاند، دیپلم افتخار فیلم برگزیده را گرفت و فیلم «کوهستان جادویی» به کارگردانی اور شولا آنتونیاک، محصول کشور هلند دیپلم افتخار دومین فیلم برگزیده را از آن خود کرد.

رضا کیانیان رئیس کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر، در این روز مصاحبه ای با ستاد خبری جشنواره داشت و درباره سمتش گفت: ریاست کاخ جشنواره بیشتر یک مقام تشریفاتی است تا نامش برای مخاطبان جشنواره جذاب باشد و به مهمانان خوشامد بگوید، شاید کار اجرایی سخت و دشواری نداشته باشد.

فردین خلعتبری، آهنگساز، دیروز در کارگاه آموزشی «تجربه‌های آهنگسازی/ نگاه جهانی» اظهار کرد: بعضی از کارگردانان، فقط به‌خاطر عادتی که سینما به‌استفاده از موسیقی دارد، از قطعات موسیقی در آثارشان استفاده می‌کنند. مثلاً کارگردانانی مانند کیارستمی یا فرهادی که سازندگان تأثیرگذار و مؤلفی در سینمای ایران هستند، به‌مرور زمان به‌سمتی گرایش پیدا کردند که از موسیقی به‌شکل کلاسیکِ موزیک متن استفاده نمی‌کنند، چون احساس می‌کنند فیلم‌شان نیازی به مکمل ندارد.

فولکر شلوندورف، فیلمساز آلمانی نیز مدرس کارگاه روز هفتم جشنواره بود و از هویت برای مخاطبان این کارگاه گفت. این فیلمساز بیان کرد: شاید در یک کشور دیگر متفاوت به نظر برسی، شاید به یک زبان دیگر صحبت کنی و در یک فرهنگ دیگر به سر ببری، اما تو حتی با تظاهر به یک فرهنگ دیگر، هیچ‌وقت فرهنگ خودت را از دست نمی‌دهی.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار