رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

جاوید فراهانی نویسنده و کارگردان «پنجره روبه‌رویی» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: ایده مرکزی این فیلم، برگرفته از «پنجره عقبی» هیچکاک است و تداخل تعرض به حریم خصوصی را در پی دارد که در خط زمانی یکسان، ابژه تبدیل به سوژه می گردد و این امر […]

جاوید فراهانی نویسنده و کارگردان «پنجره روبه‌رویی» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: ایده مرکزی این فیلم، برگرفته از «پنجره عقبی» هیچکاک است و تداخل تعرض به حریم خصوصی را در پی دارد که در خط زمانی یکسان، ابژه تبدیل به سوژه می گردد و این امر وحشتی هولناک به همراه دارد.
وی در ادامه افزود: همانند فیلم های قبلی ام، دوربین به عنوان چشم سوم در این فیلم نیز به کار گرفته شده است و هر دوربینی که در جهان قصه ام ورود می‌کند ساختار منحصر بفرد خود را دارد. چیزی که در پنجره روبه‌رویی برایم جذاب تر از دیگر فیلم هایم به شمار می‌آید، این است که در اینجا دوربین این اجازه را به من می‌دهد نمایی داشته باشم از منظره یاب خودش و هسته‌ مرکزی اش را در اختیارم قرار می دهد و این برای من بسیار حائز اهمیت است.
علی حاجیلو به عنوان بازیگر جلوی دوربین فراهانی حضور دارد و این فیلم با پشت سر گذاشتن روزهای پایانی پیش تولید به زودی کلید خواهد خورد.
جاوید فراهانی فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه هنر سوره تهران است و تاکنون ساخت ۱۰ فیلم کوتاه به نام های خاک (۱۳۸۹)، کوری (۱۳۹۰)، نقطه سر خط (۱۳۹۲)، مستند درودگر (۱۳۹۳)، خانه خالی است (۱۳۹۳)، هق هق خنده (۱۳۹۵)، زیر تیغ (۱۳۹۷)، جنگ خودی (۱۳۹۹) یک، نیم (۱۳۹۹) و پنجره روبه‌رویی (۱۴۰۰) را در کارنامه هنری خود دارد و فیلم هایش منتخب ۷۳ فستیوال جهانی با کسب ۱۴ جایزه و نامزدی متعدد در بخش های گوناگون می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار