رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
پیام تبریک علیرضا تابش به برگزیدگان جشنواره جهانی فیلم فجر؛

حضور جشنواره جهانی در کنار جشنواره‌های برتر رقابتی دنیا مایه افتخار است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درخشش هنرمندان ایرانی را در جشنواره جهانی فیلم فجر، به آنان تبریک گفت و این جشنواره را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی- بین‌المللی در منطقه دانست. به گزارش سینماخانه، علیرضا تابش در گفتگو با ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر، با اشاره به شرایط متفاوت برگزاری این جشنواره گفت: در […]

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درخشش هنرمندان ایرانی را در جشنواره جهانی فیلم فجر، به آنان تبریک گفت و این جشنواره را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی- بین‌المللی در منطقه دانست.

به گزارش سینماخانه، علیرضا تابش در گفتگو با ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر، با اشاره به شرایط متفاوت برگزاری این جشنواره گفت: در دوران سختی که ویروس کرونا تمامی مناسبات انسانی و اجتماعی را دستخوش تغییر اساسی قرار داده است، برپایی جشنواره جهانی فجر و عرضه آثار یگانه سینمای ایران و مهر تایید داوران بین‌المللی با اعطای جایزه به هنرمندان خلاق سینما، نویدبخش استمرار حیات پربرکت سینمای ایران، به‌عنوان میراثی جهانی است.

او ثبت جشنواره جهانی فجر در جمع جشنواره‌های رقابتی برتر فیاپف را یک موفقیت برای سینمای ایران دانست و گفت: اینکه جشنواره جهانی فجر به‌عنوان یکی از ۱۶ جشنواره برتر رقابتی دنیا شناخته شد، مایه مسرت و افتخار است، به ویژه آن که از چند سال پیش، عده‌ای در رسانه‌ها و محافل، با زیر سوال بردن این جشنواره، جنبه‌های بین‌المللی سینمای ایران را کتمان می‌کردند. در حالی که جشنواره جهانی فیلم فجر، یکی از پل‌های ارتباطی بین‌المللی سینمای ایران با کشورهای مختلف و به‌خصوص کشورهای منطقه بوده است…

تابش تٲکید کرد: در واقع برخی دیدگاه‌های غیرکارشناسانه و سلیقه‌ای، استمرار این جشنواره را بر نمی‌‌تابیدند در حالی که حضور «فجر» در جمع ۱۶ جشنواره برتر دنیا، حفظ و‌ ارتقای استانداردهای برگزاری و تداوم و استمرار آن را جدی‌تر از گذشته به همه ما گوشزد می‌کند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: باید به این حقیقت توجه کرد که با گذشت تاریخ ۱۲۰ ساله سینمای کشورمان و فراز و فرود‌های آن، امروز سینمای نوین ایران با آثار متنوع و ارزشمند آن و با حضور موثر چند نسل از کارگردانان و نیروهای خلاق در کنار یکدیگر، به‌عنوان زمینه‌ساز ایجاد «گفتمان جدید» در سینمای دنیا مطرح است. در این میان، نقش جشنواره‌ها، بازارها و رویدادهای سینمایی برای توسعه دیپلماسی سینمایی و اقتصادی‌تر شدن و بین‌المللی شدن، اهمیتی بسیار دارد.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۲ خردادماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و هنرمندان ایرانی؛ کاوه مظاهری (بوتاکس)، علیرضا صمدی (صحنه‌زنی)، مهدی حسینی‌وند (سیارک)، مریم اسمی‌خانی (وضعیت اورژانسی)، حمید فرخ‌نژاد (میجر)، احسان عبدی‌پور (میجر) در کنار سایر هنرمندان سینمای جهان موفق به کسب جوایز جشنواره شدند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار