رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند «احیاگر قرن» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز ناصری آماده پخش از شبکه یک سیما شد. مستند «احیاگر قرن» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز ناصری در دفتر نمایندگی صداوسیما در بوسنی و هرزگوین ساخته و آماده پخش شد. این مستند که به بررسی تاثیر انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) در منطقه بالکان می‌پردازد روز جمعه ۱۴ […]

مستند «احیاگر قرن» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز ناصری آماده پخش از شبکه یک سیما شد.

مستند «احیاگر قرن» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز ناصری در دفتر نمایندگی صداوسیما در بوسنی و هرزگوین ساخته و آماده پخش شد.

این مستند که به بررسی تاثیر انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) در منطقه بالکان می‌پردازد روز جمعه ۱۴ خرداد سال ۱۴۰۰، ساعت ۸:۳۰ و ۱۲ شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

در روز‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حسین جوزو متفکر بوسنیایی در مقاله‌ای با اشاره به هفت قرن اول تمدن درخشان اسلامی و سپس هفت قرن دوران زوال تمدن اسلامی می‌نویسد: «انقلاب اسلامی ایران آغاز دوران جدیدی از حیات اسلام است و مردی رهبری این دوره را در دست دارد که فقیه، اندیشمند سیاسی، شاعر عارف و رهبر محبوب توده‌های مردم است.»

مقاله جوزو در شرایط سخت دوران کمونیستی یوگسلاوی یک استثنا نبود ولی برجسته و آغازگر بود. روشنفکران مسلمان بوسنیایی مانند علی عزت بگوویچ، عمر بهمن، خانم ملکه صالح بوسنوی و ۱۰ها فعال دینی و اجتماعی و سیاسی در محیط و شرایط آن روزگار به امام خمینی (ره) به مانند مصداق تحقق حدیث پیامبر (ص)، و ظهور یک احیاگر می‌نگریستند.

ویژه برنامه «احیاگر قرن» سعی می‌کند در خلال گفتگو با اندیشمندان و شخصیت‌های مذهبی دانشگاهی و اجتماعی منطقه بالکان به تاثیر شخصیت حضرت امام (ره) بر مسلمانان این منطقه بپردازد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار