رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
مسجدجامعی رئیس پیشین شورای شهر تهران عنوان کرد:

برگزاری جشنواره‌ جهانی فجر برای تهران لازم است

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران گفت: خاصیت شهرهای بزرگ، برگزاری رویدادهای بزرگ است و جشنواره‌ جهانی فیلم فجر برای شهری مثل تهران لازم است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ احمد مسجدجامعی، رئیس پیشین شورای شهر تهران ضمن بازدید از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و […]

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران گفت: خاصیت شهرهای بزرگ، برگزاری رویدادهای بزرگ است و جشنواره‌ جهانی فیلم فجر برای شهری مثل تهران لازم است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ احمد مسجدجامعی، رئیس پیشین شورای شهر تهران ضمن بازدید از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و تماشای فیلم سینمایی «بدوک» در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری این رویداد گفت: رویدادهایی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر، برای شهرهای بزرگی مانند تهران لازم است و پایتخت ایران ظرفیت این را دارد که به چنین جشنواره‌هایی شناخته شود. به‌طور کلی، جشنواره‌های جهانی خاصیت شهرهای بزرگ است، فقط باید ابعادش را وسیع‌تر کرد و به‌صورت ملی دید.

او افزود: فکر می‌کنم خوب است که یک ساختار جدید برای آن تعریف شود تا دستگاه‌های بیشتری ازجمله مدیریت شهری در برگزاری آن نقش داشته باشند، البته نقشی که قراردادی و مقطعی نباشد و در ساختارِ کلی این رویداد به‌طور ثابت تعریف شده باشد.

عضو شورای شهر تهران درباره نظرات منتقدین نسبت به برگزاری این رویداد، در شرایط کنونی عنوان کرد: وقتی شرایط دشوار می‌شود، کاری نباید تعطیل شود، بلکه برعکس، باید تلاش‌ها مضاعف شود تا کم‌کاری‌های احتمالی جبران شود. در شرایط کرونا، جامعه ما بیشتر به یک فضای مفرح، اجتماعی، فرهنگی و درد دل جمعی نیاز دارد، وگرنه فشارِ بیماری تشدید می‌شود. در حال حاضر، چون سینما یکی از راه‌های ایجاد نشاط است، جشنواره جهانی فیلم باید برگزار شود، منتهی باتوجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم، می‌بایست شیوه‌های برگزاری درست این رویداد را پیدا کرد.

مسجدجامعی اضافه کرد: آنچه که امسال از مدل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو دیدیم، شرایط مناسبی بود. سقف سالن‌های سینما بلند بود، فاصله‌ها میان صندلی‌ها رعایت شده بود و ظرفیت سالن‌ها، بیشتر از پنجاه درصد نبود و آن چیزهایی که دیدیم با قواعدی که در پروتکل‌های بهداشتی بیان‌شده همخوانی داشت.

او درخصوص استفاده از سالن‌های روباز در این دوره از جشنواره اظهار کرد: بهره بردن از سالن‌های روباز، حرکت خیلی خوبی است و می‌دانم که در تهران چند سالن روباز داشتیم که در تهران‌گردی‌ها آن‌ها را دیده بودم و می‌دانم که این سینماها یک ظرفیت ویژه است که استفاده از آن واقعاً خوب بود.

مسجدجامعی در انتهای صحبت‌هایش درخصوص ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فهرست فیاپف گفت: این اتفاق واقعا خبر خوبی برای فرهنگ و هنر ایران است. ما در کشورمان جشنواره‌های زیادی داریم ولی اینکه در فهرست «الف» قرار بگیریم، یک نقطه‌عطف است.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار