رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

امیر اسفندیاری معاون دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ضمن تأکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند برگزاری این دوره از جشنواره از تحقق شعار «ایمن برگزار کنیم» گفت. معاون دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با ستاد خبری این رویداد درباره دستاوردهای این دوره از جشنواره گفت: برگزاری جشنواره سی‌وهشتم با […]

امیر اسفندیاری معاون دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ضمن تأکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند برگزاری این دوره از جشنواره از تحقق شعار «ایمن برگزار کنیم» گفت.

معاون دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با ستاد خبری این رویداد درباره دستاوردهای این دوره از جشنواره گفت: برگزاری جشنواره سی‌وهشتم با توجه به تمام موانعی که پیش روی ما بود، به‌خصوص مسئله کرونا، خیلی نمی‌توانست سرانجام قابل پیش‌بینی‌ای داشته باشد. بعدها که تصمیم گرفتیم برنامه‌های بازار، مسترکلاس‌ها، ورکشاپ‌ها و کلیه داوری‌ها به فضای مجازی منتقل شود، بازهم این مسئله برای‌مان مطرح بود که این اولین تجربه ما در این زمینه است و نمی‌دانستیم برنامه‌ها در این زمین تا چه اندازه می‌تواند خوب و دقیق پیش برود.

او ادامه داد: در زمینه اکران فیلم‌های جشنواره هم در کنار سالن‌های پردیس چارسو یک سالن روباز در پشت بام، اضافه شدن سینما آزادی و سالن روباز سینما کانون این امکان را به ما داد که با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان سینمادوستان و مخاطبان باشیم و شعار «ایمن برگزار می‌کنیم» را در عمل اجرایی کنیم. در مجموع احساس می‌‌کنم همه چیز به‌خوبی پیش رفت. وسعت مخاطبان ما در اکران حضوری و فضاهای مجازی و نیز طرح تقاضای تمدید مهلت برگزاری بازار فیلم از سوی شرکت کنندگان در بازار مجازی، نشان از این توفیق داشت.

اسفندیاری افزود: استفاده از پلتفرم امنی که طی مذاکره با سیناندو برای میزبانی از بخش مجازی جشنواره میسر شد هم مزید برعلت شد که پخش کنندگان فیلم با فراغ بال و خیالی آسوده فیلم‌های خود را در آن پلتفرم بارگذاری کند تا بتوانیم بگوییم جشنواره سی‌وهشتم برگزاری خوب و موفقی را پشت سر گذاشت.

او درباره بهره‌گیری از تجربیات برگزاری این دوره از جشنواره در دوران پساکرونا هم گفت: فکر می‌کنم تجربه‌ای که در زمینه بهره‌گیری از فضای دیجیتال و مجازی برای برگزاری جشنواره در این دوره به دست آوردیم، از آن دست تجربیاتی است که می‌توان بعدها هم از آن بهره گرفت. این تجربیات خیلی از مسائل و مشکلاتی که در برگزاری فیزیکی جشنواره ممکن است با آن‌ها مواجه شویم را هم مرتفع می‌کند. مثل مسئله سفر برخی مهمانان ویژه از برخی کشورها که در شرایط فیزیکی به دلایلی امکان سفر به ایران را نداشتند اما در بستر ارتباط مجازی می‌توانند در آینده همراه این رویداد باشند.

معاون دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی تأکید کرد: کیفیت بهره‌برداری از این تجربیات بستگی به کیفیت برنامه‌ریزی امروز ما برای دوره‌های بعدی جشنواره دارد. با توجه به اینکه جشنواره جهانی فجر در رده جشنواره‌های رقابتی فیاپف هم قرار گرفته است، حتماً باید به مسائل بین‌المللی جدی‌تر فکر کند تا جشنواره سال آینده بسیار باشکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار شود.

اسفندیاری با اشاره به رضایت شرکت‌کنندگان در بازار فیلم جشنواره سی‌وهشتم گفت: نه فقط در ایران که به نظر می‌رسد این جنس تجربه استفاده از فضای مجازی در همه جای دنیا از این به بعد در کنار رویدادها و جشنواره‌های سینمایی باقی خواهد ماند. چراکه در مجموع کارها را راحت‌تر می‌کند و امکان دسترسی بیشتری به افراد مختلف و صاحب‌نظران می‌دهد. جشنواره جهانی فیلم فجر هم حتماً می‌تواند در دوره‌های بعد بخش مجازی فعالی داشته باشد.

او عنوان کرد: بخش «دارالفنون» که از بخش‌های مهم جشنواره در دوره‌های گذشته بود با توجه به تعامل استاد و دانشجو به صورت حضوری امکان برگزاری آن در این دوره میسر نشد اما امیدوارم در دوره‌های بعد باشکوه‌تر از قبل مجدد برگزار شود.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار