رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • شنبه 22 خرداد 1400 - 08:36
  • کد خبر : 70069
  • تئاتر
  • چاپ خبر : پنج قربانی و یک قاتل قربانی

به گزارش سینماخانه؛ نمایش«پنج ثانیه برف» به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی فاطمه زمانی در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن صنوبر از ۱۷ تا ۳۱ خردادماه به روی صحنه می رود. این نمایش به صورت مونولوگ به زندگی ۶ شخصیت پرداخته است. ۵ زن و یک مرد که زندگی هر کدام به دیگری گره خورده است. […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش«پنج ثانیه برف» به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی فاطمه زمانی در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن صنوبر از ۱۷ تا ۳۱ خردادماه به روی صحنه می رود.
این نمایش به صورت مونولوگ به زندگی ۶ شخصیت پرداخته است. ۵ زن و یک مرد که زندگی هر کدام به دیگری گره خورده است.


فاطمه زمانی درباره دلایل انتخاب این نمایشنامه برای اجرا به سینماخانه گفت: “عباس جمالی متنی را نوشته است که تمام اقشار می‌توانند آن را بخوانند و با آن ارتباط بگیرند. نکته دیگر آن که متن وقتی بار احساسی مختلف دارد به شخصه برای من جذاب است و چنین متنی دست من را برای کارگردانی باز می‌گذارد.”
ستایش انیسی از بازیگران این نمایش در رابطه شباهت های خودش و نقشی که ایفا می‌کرد در مصاحبه با سینماخانه عنوان کرد: “شخصیتی که من بازی کردم با شخصیت واقعی خودم بسیار فاصله دارد. ساینا، نقشی که در این تئاتر داشتم، یک دختر لوس و دو قطبی هستش که برای رسیدن به این نقش کار زیادی داشتم. ابتدا از آدم های اطرافم که اخلاقیاتی شبیه به ساینا داشته الهام گرفتم و سپس در تمرین ها با اتودهایی که زدم و کمک خانوم زمانی توانستم که به چیزی که در ذهن کارگردان بود برسم تا حدی که مقداری از شخصیت ساینا هنوز در وجودم باقی مانده.”


فاطمه زمانی که پیش از این نمایش‌های “سوءتفاهم”، “توبه” و “نوکر شیطان” را به روی صحنه برده است، در نمایش “پنج ثانیه برف” علاوه بر کارگردانی، نقش آفرینی نیز کرده است.
وی در مورد مشکلات اجرا در زمان کرونا گفت: “شکر خدا به دلیل اینکه برنامه ریزی درست داشتیم مشکل آنچنانی برای اجرا در زمان کرونا نداشتیم و همه چیز به خوبی پیش رفت.”
در این نمایش علاوه بر فاطمه زمانی و ستایش انیسی، علی پیله ور، صفورا کاظم پور، نوشین سرکوبی و هانیه عادلزاده ایفای نقش می کنند.


دیگر عوامل اجرا عبارتند از: تهیه کننده: مجید یارندی پور، دستیاران کارگردان: پویا آصفی و میلاد امینی، گروه فرم: آتنا ملائی، غزل رضایی، سحر ترابی، باران حسین پور، مرتضی نورمحمدی، علی عباسی، مهدیار احمدی، راضیه جلالی، آرش زاهدی و مهدی آریاپور، گروه موسیقی: عرفان پالیزوان، سروش جمیل خواه و آرهان اصغری، منشی صحنه: روشنک سرچمی، طراح نور و صدا: فاطمه زمانی، مجری نور و مجری صدا: امیر مهرآسا و علیرضا رضایی، مدیر صحنه: پویا آصفی، مدیر اجرایی: احمدرضا نوراللهی، روابط عمومی: رضا حسین‌نژاد، گریم: فاطمه زمانی، طراح پوستر: احمدرضا نوراللهی، عکاس: نادیا مرادی، آهنگساز: پویا آصفی و عرفان پالیزوان
نمایش پنج ثانیه برف تا ۳۱ خرداد، ساعت ۱۸ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان _ عکاس: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار