رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

«پاسپورت»، «ناطق» و «نان مقدس» سه فیلم ایرانی که در جشنواره‌های سه شهر اروپایی رقابت می‌کنند. فیلم کوتاه پاسپورت به کارگردانی کوشا افراسیابی در دومین حضور بین المللی خود راهی جشنواره ایسلانتیا اسپانیا می‌شود. این جشنواره که چهاردهمین دوره برگزاری آن است، ۳ جولای مصادف با ۱۲ تیر فعالیت خود را آغاز می‌کند. پاسپورت پیش […]

«پاسپورت»، «ناطق» و «نان مقدس» سه فیلم ایرانی که در جشنواره‌های سه شهر اروپایی رقابت می‌کنند.

فیلم کوتاه پاسپورت به کارگردانی کوشا افراسیابی در دومین حضور بین المللی خود راهی جشنواره ایسلانتیا اسپانیا می‌شود.

این جشنواره که چهاردهمین دوره برگزاری آن است، ۳ جولای مصادف با ۱۲ تیر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

پاسپورت پیش از این در بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره سینه دو لبو در کشور شیلی به نمایش در آمده بود.

همایون ارشادی، سیاوش چراغی‌پور، خاطره حاتمی، نوید سیاه تیری، پیمان محسنی و سهیل مستجابیان بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

فیلمنامه این فیلم کوتاه به طور مشترک توسط کوشا افراسیابی و نوید سیاه تیری به نگارش در آمده است و پخش بین‌المللی آن را مجید محمددوست بر عهده دارد.

«ناطق» به اسپانیا می رود

فیلم کوتاه ناطق به کارگردانی مهرشاد رنجبر و تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح الهی‌پور در سی و ششمین دوره جشنواره‌ cinema jove اسپانیا به رقابت می‌پردازد.

جشنواره Cinema Jove از مهم‌ترین جشنواره‌های اسپانیا به شمار می رود که هر ساله در شهر والنسیا با هدف ملاقات فیلمسازان دور دنیا برگزار می‌شود.

در این جشنواره که از ۲۸ خرداد تا ۵ تیر ۱۴۰۰ در والنسیا برگزار می‌شود، فیلم‌ها در ۲ بخش فیلم‌هایی که اولین اکران را در اسپانیا دارند و فیلم‌هایی که پیش از آن در دنیا دیده شده‌اند به رقابت می‌پردازند.

فیلم کوتاه ناطق تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی مختلفی همچون تامپره فنلاند، یازدهمین دوره جشنواره MikroFAF، جشنواره Salneto ایتالیا ۲۰۲۰، شانزدهمین دوره جشنواره Osaka ژاپن، سی امین دوره جشنواره Palencia، جشنواره دانشجویی Guaíba برزیل، نوزدهمین دوره جشنواره Ischia ایتالیا، سی و چهارمین دوره جشنواره Cinema Jove اسپانیا و چندین جشنواره بین‌المللی دیگر حضور داشته و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم دانشجویی از هجدهمین دوره جشنواره Tirana(مورد تایید آکادمی اسکار)، جایزه اول بیست و سومین دوره جشنواره Faludi مجارستان، جایزه بهترین تصویربرداری از جشنواره Chivasso ایتالیا، جایزه بهترین تدوین از جشنواره Chivasso ایتالیا و جایزه بزرگ بیست و سومین دوره جشنواره دانشجویی Kyoto ژاپن شده است.

«نان مقدس» در رقابت اصلی «زاگرب‌ داکس»

فیلم مستند نان مقدس (نانی پیروز) آخرین اثر مرحوم رحیم ذبیحی، به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی و محصول کمپانی سینمایی «ماد مووی»، در جدیدترین و هفتمین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش مسابقه اصلی هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند کرواسی (زاگرب‌داکس) به نمایش در می‌آید و برای کسب جایزه این بخش از جشنواره، با ۱۷ فیلم از کشورهای لهستان، روسیه، آلمان، بلغارستان، پرتغال، بلژیک، دانمارک، فرانسه، آمریکا، آرژانتین، سوئیس، گرجستان، اکراین، لیتوانی، شیلی، هلند، اسپانیا، چک، نیجریه و اسلواکی به رقابت می‌پردازد.

پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

اعضای هیات داوران بخش رقابتی اصلی بین‌الملل هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «زاگرب‌داکس» عبارتند از راجکو گرلیچ نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده از کشور کرواسی، ایلیا پوولوتسکی کارگردان، تدوینگر و مدیر تبلیغاتی از کشور روسیه و وسنا بیلجان پوشیچ نویسنده و تدوینگر از کشور کرواسی.

مهرداد اسکویی مستندساز ایرانی نیز یکی از داوران جایزه ویژه فیلم‌هایی که اهمیت دارند در این رویداد سینمایی خواهد بود.

هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «زاگرب‌داکس» با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای جهان در بخش‌های مختلف رقابتی ملی و بین‌الملل و بخش غیررقابتی از جمله از ۲۳ تا ۳۰ خرداد ماه (۱۳ تا ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱) در شهر زاگرب پایتخت کشور کرواسی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار